Klacht: onterecht schoonmaakkosten betalen/ aanpassing huurovereenkomst

op 13 juli 2017 over Novasol in de categorie Verhuur

afgelopen mei vakantie boekte wij bij een vakantiehuis in Denemarken bij dochter onderneming van Novasol, Dansommer.
Erg tevreden! leuk huisje leuke vakantie gehad.

paar dagen geleden kregen we een rekening voor de stroomkosten maar ook voor schoonmaakkosten a €145,- echter moesten wij deze bij aankomst al betalen (wat ook in de huurovereenkomst vermeld stond). Maar dat was geen €145,- maar €80,- !
daarop hebben we ons account op hun website geraadpleegd, tot onze verbazing was deze helemaal aangepast. (de huurovereenkomst) de kosten van de schoonmaak bleek van 80,- naar 145,- veranderd te zijn.

hierover direct contact gezocht met het bedrijf..
na de laaste mail

“Geachte heer
Naar aanleiding van uw bericht hebben wij nogmaals contact opgenomen met onze collega’s in Denemarken.
Zij hebben de afrekening van de schoonmaakkosten aangepast naar €80,-. Echter is dit bedrag ter plaatse nog niet voldaan. U geeft aan dit bedrag wel voldaan te hebben. Graag ontvangen wij hier een betaalbewijs van. Mocht u deze niet kunnen overleggen, willen wij u verzoeken het openstaande bedrag binne zeven dagen te voldoen.”

Helaas hebben we geen betaal bewijs ontvangen! sowieso omdat het ook contant gebeurt,.. mijn vrouw kreeg te horen dat het zo goed was, en ik denk ook niet dat we de sleutels hadden ontvangen als we niet hadden betaald.

excuses, en een juiste afrekening! zonder schoonmaakkosten

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Novasol

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Novasol nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht stephan schulte

1 maand geleden - vandaag hebben we een nota gekregen van een incassobureau! dus nadat we keurig de nota van stroomrekening hebben overgemaakt (zonder de reeds betaalde schoonmaak kosten). gaan ze toch door!! contact gehad met de incassobureau en die geeft ons ook gelijk en probeert het via hun kant op te lossen. meer hierover volgt!! te zot voor woorden en echt maffiapraktijken bij NOVASOL.

Reactie van de melder van de klacht stephan schulte

4 weken geleden - reactie van incassobureau! Beste heer, mevrouw, Naar aanleiding van uw reactie hebben wij contact opgenomen met onze klant. Zij geven aan dat er bij hen geen contante betaling is ontvangen. Wanneer er een contante betaling wordt gedaan geeft onze klant hier altijd een kwitantie bij. Zij geven aan dat deze niet aan u is afgegeven en daarmee er dus geen betaling is ontvangen. Wij zien het nu openstaande bedrag ad € 120,00 binnen 8 dagen tegemoet op rekeningnummer NL80INGB0000007019 ten name van Stichting Beheer Derdengelden Intrum Justitia Nederland en onder vermelding van het zaaknummer [200301847]. In afwachting van uw spoedige betaling. DUS ze geven een sleutel mee, zonder dat we betalen?? Dan maar voor de rechter!!!

Alle klachten die gemeld zijn door stephan schulte