Klacht: Onterecht schoonmaak kosten betalen na de vakantie

op 13 mei 2016 over Novasol in de categorie Verhuur

Eigenlijk hebben we nooit klachten over Novasol maar deze vakantie boekte wij bij een dochter onderneming van Novasol, Dansommer.
Het verschil was direct duidelijk. Het huisje was karig ingericht en niet schoon. We hebben het huis schoongemaakt want dat hadden we aangegeven, we zouden zelf de eindschoonmaak doen.
We hebben toch een leuke vakantie ervan gemaakt. Nu krijgen we de eindrekening, het stroomverbruik klopt maar er zijn ook schoonmaakkosten berekend. Dat noem ik stank voor dank. Een vuil huis aantreffen, dit schoonmaken tijdens je vakantie en een schoon huis achterlaten en dan ook nog schoonmaak kosten betalen.
Nooit meer via Dansommer, en Novasol stelt ons ook teleur. Er komt geen reactie van Dansommer en ook geen reactie van Novasol Nederland op mijn mail. Vandaar deze klacht.

Terugbetaling schoonmaakkosten

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Novasol

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Novasol nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht John van Wessel

8 maanden geleden - De reactie van Novasol, Dansommer heeft waarschijnlijk geen enkele zin om te reageren. Dansommer heeft nog op geen enkele vraag geantwoord. Ook niet op de vragen (in 3 talen gesteld) die ik had bij het boeken, voordat de vakantie begon en ook nu niet. Geachte heer Van Wessel, Bijgaand komen wij terug op de e-mail die u op 12 mei jl. naar onze collega´s in Denemarken stuurde. Zij hebben ons laten weten dat zij de schoonmaakkosten uit coulance niet in rekening zullen brengen en de definitieve afrekening zal u dan ook binnen enkele dagen worden toegestuurd. Graag ontvangen zij nog uw IBAN nummer. Mijn reactie hierop, Geachte mevrouw Kimman, Bedankt voor uw bericht. Echter, ik ben nu heel benieuwd waarom dit uit coulance is gedaan. Het huis is 2 x zo schoon achtergelaten als dat wij het aantroffen. Wij hebben altijd via Novasol geboekt en altijd zelf schoongemaakt. Nooit problemen daarmee gehad. Nu hebben we voor 1 keer geboekt via Dansommer, aangegeven bij het sleutel ophalen dat we zelf schoonmaken, wat ook op het formulier van de borg aanname is te zien, en dan toch worden er schoonmaakkosten in rekening gebracht, terwijl wij een half schoongemaakt huis aantroffen bij aankomst. En dan bericht u mij dat wij uit coulance het geld terugkrijgen? Ik ervaar dit als bespottelijk en zal in het vervolg geen zaken meer doen met Dansommer en zal op zoek moeten naar een andere aanbieder van vakantiehuizen. Ik ben op dit moment het vertrouwen in Novasol kwijt.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Novasol in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Novasol een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Novasol

Heeft op 20 mei 2016 om 09:12 geantwoord

Geachte heer Van Wessel,

Bedankt voor uw reactie. Wij vinden het zeer vervelend dat u geen goede ervaring heeft gehad met onze Deense dochterondernemning dansommer. Het is niet goed dat u van hen geen correspondentie heeft gehad op uw schrijven, en zullen dit ook zeker gaan onderzoeken. Het positieve is gelukkig dat vanwege uw situatie, de uiteindelijke schoonmaakkosten zijn komen te vervallen.

We bieden u in ieder geval onze excuses aan voor het ervaren ongemak.

Dansommer/ NOVASOL Nederland

Alle klachten die gemeld zijn door John van Wessel