Klacht: Onterecht rekenen van voorschotprovisie

op 19 september 2014 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb enige tijd geleden een pakketje vanuit China ontvangen dat via UPS werd geleverd. De waarde was tussen de 22 en 150 Euro dus er moet BTW op worden betaald. UPS heeft dit blijkbaar voor mij voorgeschoten en rekent dit aan mij door. Dit vind ik uiteraard terecht. Wat ik niet terecht vind, is dat zij voor dit ongevraagd voorschieten mij confronteren met de kosten die zij voor deze ‘service’ rekenen (EUR 11,25 Ex. BTW). Ik heb de expediteur zelf niet gekozen, noch geeft de verzendende partij aan welke expediteur zij kiezen.

Ik heb UPS hierover gebeld en uitgelegd dat ik het niet eens ben met deze extra kosten omdat ik 1. geen klant ben van UPS en 2. ik niet om deze extra dienstverlening (het voorschieten) heb gevraagd, of daar akkoord op heb gegeven. Ik sprak een meneer van de factuurafdeling die mij enkel zijn voornaam wilde geven, en hij kon mij enkel uitleggen wat ik al wist, namelijk dat het de kosten waren voor het voorschieten. Ik heb aangegeven dat ik het daar niet mee eens was met de argumenten hierboven. Hij kon daar niets aan doen. Ik heb hem gevraagd uit te leggen op gronde van welke wet hij mij ongevraagd een dienst mag leveren en daarvoor mag factureren, maar dit kon hij niet. Ik heb aangegeven dat ik uiteraard eerst met het bedrijf zelf het probleem wilde oplossen, maar de enige oplossing was dat ik het bedrag moest betalen. Ik heb aangegeven dat ik het wilde laten uitzoeken, en eventueel (social) media aandacht zou willen geven, maar de persoon wilde op geen enkele manier meewerken in het bieden van een oplossing.
Nog belangrijk om hieraan toe te voegen: het pakketje werd afgeleverd zonder dat aangegeven werd dat er additionele kosten voor golden. De factuur werd in een gesloten enveloppe meegeleverd. Het pakket is dus ook niet aangenomen met de kennisgeving van de extra kosten en daarmee is het accepteren van het pakket ook niet het accepteren van alle bijkomende kosten.

Gewenste Oplossing:

Ik wil uiteraard het verschuldigde BTW bedrag voldoen, maar zonder de extra kosten van EUR 11,25 (ex 21% BTW) die UPS mij rekent voor een ongevraagde dienst.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over UPS

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over UPS nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat UPS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

UPS

Heeft op 25 april 2017 om 10:37 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte Klant,

Het spijt ons dat wij niet tijdig hebben kunnen reageren op Uw klacht. Uw klacht is belangrijk, omdat dit ons helpt om de service naar onze klanten te verbeteren.

Sinds 12 April 2017 zijn wij actief op dit forum en vanaf heden zullen wij er zorg voor dragen, dat alle klachten geplaatst op dit forum door ons in behandeling genomen worden. Wij streven ernaar om onze klanten een zo groot mogelijke service te bieden en zullen er alles aan doen om eventuele klachten zo snel mogelijk naar tevredenheid van onze klanten op te lossen.

Met vriendelijk groet,

UPS Social Media Team

Heeft op 25 april 2017 om 13:12 geantwoord

Het is goed te horen dat UPS serieus bezig gaat met de opmerkingen hier geplaatst, maar de opmerking dat klachten in behandeling worden genomen, is geen oplossing voor de klacht. De oplossing volgt natuurlijk nadat de klacht in behandeling is genomen. Ik ben daarom benieuwd naar de daadwerkelijke oplossing van deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door gschot