Klacht: Onterecht bijbetalen jaarafrekening

op 15 augustus 2016 over EnergieDirect in de categorie Energieleveranciers

Ik ben vorig jaar telefonisch een jaarcontract aangegaan bij Energiedirect. Hierin heb ik gevraagd naar het maandbedrag voor 4 personen en een hoekwoning, de medewerker zei dat ik 45 euro per maand zou betalen met dit verbruik: 822 KwH/462 M^3 (zie document 1)
Nu heb ik een jaarafrekening ontvangen waarbij ik een bedrag van 934,57 euro moet bijbetalen (zie document 2) en is mijn maandbedrag met 81 euro verhoogd naar 131 euro. Reden hiervoor is dat het termijnbedrag te laag was opgesteld.
Dit betekent dat er een contract is opgemaakt onder valse voorwaarden aangezien met mijn gezinshuishouden er gemiddeld 5000 KwH/2300M^3 wordt verbruikt
Sinds 1 juli 2015 is Aanbod op maat VERPLICHT waarbij een totale kostenspecificatie verstrekt moet worden, ook dit is niet gebeurd.
Daarnaast was er telefonisch ook belooft dat er een welkomstpremie van 200,- met de jaarafrekening gestort zou worden, ook dit is niet gebeurd.
Kortom ik ben telefonisch opgelicht met valse beloftes en er is niet voldaan aan alle voorwaarden (Aanbod op Maat).
Als dit niet opgelost wordt zal ik niet aarzelen om ACM, KASSA en Radar hierover te berichten!!!

Wanneer het bedrag van 934,57 euro niet in rekening wordt gebracht.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar EnergieDirect over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door EnergieDirect in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat EnergieDirect een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

EnergieDirect

Heeft op 15 augustus 2016 om 15:18 geantwoord

Beste klant,

Jammer om te lezen dat je ontevreden bent over de jaarnota.
Op het moment dat de aanbieding is gedaan, is er gekeken naar de verbruiksgegevens van je adres. Op basis daarvan, is het aanbod tot stand gekomen. Had je destijds zelf je eigen verbruik doorgegeven in dat gesprek?
Aanbod op maat geeft aan dat we, indien bekend, op basis van je verbruik een aanbod maken. Indien het jaarverbruik niet bekend is, pakken we verbruiksgegevens van je adres.

Omdat het termijnbedrag en aanbod was gebaseerd op 822 kWh en 462 m3, ontstaat er een bijbetaling op het moment dat op de jaarnota blijkt dat er veel meer verbruikt is. Aan de nota zelf kan ik helaas niets wijzigen; het verbruik is er geweest en we hebben de kosten weggeschreven tegen de totale betalingen. Over het restant kunnen we een betalingsregeling treffen indien gewenst. Hierover zou je, als het bedrag open komt te staan, een e-mail voor sturen naar webcare@energiedirect.nl en dan kunnen we dit bespreken.

Verder zie ik dat inderdaad het welkomstgeschenk van € 198,- niet is uitbetaald. Dit heb ik per direct opgeboekt om uit te betalen en dat wordt vandaag nog naar de bank verstuurd zodat we dit ook zo spoedig mogelijk aan je uitbetalen.

Ron
Webcare energiedirect.nl

Alle klachten die gemeld zijn door Boze klantttt