Klacht: Ons VIP verblijf was een dure grap voor een vieze en slechte cottage

op 21 februari 2018 over Center Parcs in de categorie Vakantieparken

Zoals ik ook al reeds aangaf in mijn tevredenheidsenquête van Centerparcs. (niets meer van vernomen)
We hadden een VIP cottage geboekt, maar bij aankomst zagen we meteen dat de ramen serieus bevuild waren, bij het openen van de cottage werd het duidelijk. Niet enkel de ramen waren smerig maar ook de vloerbekleding in de inkomhal, de wc en badkamer waren in orde (wat goed is zeg ik ook)
De keuken en woonkamer waren echt triest.
De keuken was echt heeel vuil, de vloer was vol met witte verfplekken en klevende smurrie. Het tapijt in de zithoek was echt heel smerig.
We zagen bij het uitpakken dat de frigo enorm besmeurd was aan de binnenkant, dit hebben we dan ook zelf meteen gepoetst.
We wilden onze verse producten die we net gekocht hadden dan ook onmiddellijk in de koelkast zetten en niet wachten tot er iemand kwam om deze uit te poetsen.
Ook de vloer in de cottage was zoooo vuil, de doek die je bij je keukenpakket kreeg was zwart toen ik er mee de vloer over ging.
De tv konden we niet aanzetten omdat er geen werkende afstandsbediening was, dit hebben we gemeld en meteen werd dit correct opgelost.
Ook was het enorm koud in de cottage volgens de thermostaat aan de trap was het 16 graden, we hebben hem onmiddellijk vrijdagavond om 17 uur verhoogd naar 22 graden.
Ook waren de mensen van centerparcs zo vriendelijk geweest om het tuinmeubilair te brengen ergens tussen onze aankomst en de valavond.
Groot was onze verbazing dat ze plastic en karton gewoon op ons terras lieten liggen.
Het terras was duidelijk al maanden niet meer geborsteld.
Toen we gingen koken stelde we vast dat de glazen in de kast vies waren en plakte op de schap. We hebben ze dan ook allemaal in de vaatwasmachine gestoken en de schap met plakringen afgewassen.
Na onze avondactiviteiten keerde we terug naar onze cottage, wat een teleurstelling het was 16.5 graden binnen.
Bar koud ! We hebben toen de chauffages allemaal gecontroleerd en de thermostaat op maximum gezet 35 graden.
Mijn man dacht ik ga lekker warm in de sauna zitten, wat een teleurstelling de kabels hingen gewoon uit het plafond en we kregen hem niet aangezet.
Toch erg als je de VIP faciliteiten niet kan gebruken, is toch een belangrijk punt om te controleren als mensen daar een pak meer voor betalen….
We hebben toen ook onmiddellijk een whatsapp berichtje gestuurd naar de receptie.
Toen we zaterdagochtend wakker werden was de temperatuur in de cottage terug 16 graden ! Echt niet aangenaam en kan je zeggen als je maanden spaart voor met je gezin weg te gaan is het enorm frustrerend als je dan wakker wordt in een vieze vuile en bar koude cottage …
Ook waren onze broodjes verdwenen aan onze voordeur.
Nergens brood te bespeuren….
De technische dienst was er rond de middag om de sauna en de centrale verwarming na te kijken.
De man heeft zijn best gedaan om alles terug in orde te maken, maar met deze temperaturen is het niet onmiddellijk warm in zo een huisje.
Zaterdagavond om 21 uur haalde we eindelijk in de cottage de temperatuur van 20.5 graden. (nog niet warm maar al gelukkig niet meer bar koud)
Zondagmorgen werd duidelijk hoe het kwam dat we geen broodjes hadden, de broodjes werden geleverd in een plastic zak aan de deur; Als je een gourmetpakket boekt komen ze in de inkomhal alles zetten en ophalen maar broodjes hangen ze gewoon aan de deur …
Zondag tegen de middag zijn we met een triest, boos en wrang gevoel vertrokken naar huis, onze vakantie waar we zo naar uitgekeken en gespaard hadden zat erop …. de sfeer in ons gezin was zoals de temperatuur in de cottage …
We betaalde veel geld voor luxe die er niet was ….
Als je 625 euro betaald voor je gezin van 4 personen voor 2 nachten verwacht je waar voor je geld !!
Voor dit geld moet alles piekfijn zijn !
Het was onze keuze om voor 2 nachten ruim 600 euro uit te geven maar dan verwacht je dat het in orde is… voor 600 euro huren mensen in onze stad een appartement voor een ganse maand !
We gingen vaak naar Centerparcs op vakantie (meestal Frankrijk) deze waren telkens meer dan in orde maar deze keer voelde het echt als oplichting.

Ik kan maar 1 foto in bijlage sturen, maar heb er nog. Jammer genoeg niet van alles want hoe koud het in een cottage is kan je niet fotograferen en van de besmeurde frigo had ik nog geen foto gemaakt omdat ik dacht dat het hierna een prima vakantie ging worden ….

Fouten kunnen gebeuren maar ze rechtzetten is eens zo belangrijk, ik vind het dan ook heel jammer dat dit niet gebeurd is.
Als je een gezin laat sparen voor bij jou een VIP cottage te boeken moet dit ook een VIP cottage zijn.

Ons boekingsnummer 5328475

Ik zou tevreden zijn als Centerparcs me een echt VIP cottage verblijf aanbied, ik hoef geen extra compensaties enkel het VIP verblijf waar we voor betaald hebben.
Ik hoop dan ook dat ze ons geven waar we betaald voor hebben.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Center Parcs over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Center Parcs in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Center Parcs een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Center Parcs

Heeft op 23 februari 2018 om 11:30 geantwoord

Op 23 februari jl. heeft het Webcare Team van Center Parcs een e-mail gestuurd naar de gast. Er werden excuses aangeboden voor de ongemakken die de gasten tijdens hun verblijf hebben ondervonden. Als compensatie heeft de gast een cadeaubon ontvangen welke geldig is op een volgend verblijf in één van onze parken.

Heeft op 23 februari 2018 om 11:44 geantwoord

Eerst en vooral heel fijn dat jullie de nare omstandigheden niet betwisten en herkennen.
Dit maakt het al minder bitter zoet voor ons.

De compensatie van jullie naar ons “een cadeaubon ter waarde van 150 Euro” is op zich een mooie geste maar is voor ons een beetje de omgekeerde wereld.
We hebben 625 Euro betaald voor een echt misnoegd weekend dat maar 150 Euro waard was.

We zouden jullie dan ook willen voorstellen voor het omgekeerde te doen !
We betalen bij ons volgend verblijf ter waarde van ongeveer 625 Euro enkel 150 Euro, dit zou veel correcter zijn.
U kan ook in onze boekingsgeschiedenis zien dat we telkens het duurste en beste nemen en nooit een standaard bungalow, zodoende is de cadeaubon slechts een kleine pleister op de wonde.
Samengevat, correcter zou zijn als wij dus op onze volgende boeking maar slecht 150 Euro zouden moeten betalen ipv 150 Euro korting.

Alle klachten die gemeld zijn door fampal