Klacht: Onredelijke afwijzing

op 28 juli 2017 over Nh1816 Verzekeringen in de categorie Verzekering

Op weg van vliegveld Athene in de metro naar stad portemonnaie gestolen. Schade € 180,=
Op terugweg nogmaals nu van echtgenote en mij. Schade samen € 130,=. Totale schade € 310,=.
Op terugweg was aangifte doen onmogelijk vanwege terugvlucht. Zou overigens toch zinloos geweest zijn. Daarom op heenweg ook geen aangifte gedaan.
(Politie gaat echt niet naar zakkenrollers op zoek).
Bij thuiskomst bleek tot mijn opluchting dat € 250,= gedekt was door de reisverzekering.
Mooi niet dus. Hadden maar (zinloze) aangifte moeten doen bleek ca. 3 maanden na claim.

Stel dat ik op mijn volgende reis aangifte doe van een niet plaatsgevonden diefstal (wat ik uiteraard niet zal doen) dan is het opggegeven verlies wel gedekt. De aangifte draagt dus niets bij aan factfinding en de waarde als bewijs is 0,0.

Waarom deze rigide opstelling?

1: Als erkend wordt dat de eis in dit geval nergens toe bijdraagt behalve tot meer overlast voor mij en de politie die moet optreden als onbezoldigd medewerker van de verzekeringsmaatschappij.
2: Als alsnog wordt overgegaan tot onmiddellijke uitkering van de schade (maximaal verzekerd bedrag € 250,=

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nh1816 Verzekeringen over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door M. Schuurmans