Klacht: Onredelijk behandeld

Mevr J.Bolink op 01 maart 2021 over Hans Anders in de categorie Opticïens en brillen

23 febr 2021 om 13:30 had ik een afspraak voor oogmeting en aanschaf nieuwe bril filiaal Oosterwolde, daar ik ERNSTIGE COPD heb draag ik ik geen mondkapje heb hier ontheffing voor, helaas was ik vergeten het kaartje bij me te dragen en desbetreffende medewerkster weigerde mij te helpen, zelf droeg ze haar mondkapje verkeerd en zat er steeds aan ze had mij kunnen besmetten… maar dit terzijde, ze had kunnen zien en merken dat ik benauwd was ze was onverbiddelijk. Dus ik vroeg haar mij dan maar uit te schrijven en mijn gespaarde geld terug te laten storten daar ik al 3 jaar gespaard heb, dit is volgens haar niet mogelijk. Ik noem dit dan diefstal! Ze zou contact opnemen met het hoofdkantoor… helaas heb ik nog geen reactie gehad van het hoofdkantoor…

Ik zal zeer tevreden wanneer ik zo spoedig mogelijk uitgeschreven ben en mijn afschrijvingen stopgezet zijn van mijn bankrekening en ik mijn gespaarde geld van 3 jaar terug krijg!

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hans Anders over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Hans Anders in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hans Anders een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hans Anders

Heeft op 01 maart 2021 om 14:37 geantwoord

Beste mevrouw Bolink,

Ik vind het vervelend om te vernemen dat u deze ervaring heeft gehad. Ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is dat u niet bent geholpen in de winkel omdat u geen mondkapje droeg. Ik bied u namens Hans Anders mijn excuses aan voor deze teleurstelling.

Voor een oogmeting, dienen wij binnen de gestelde anderhalve meter te komen. Aangezien sommige klanten, zoals u, geen mondkapje kunnen dragen, maar wij wel te maken hebben met een gevaarlijk virus, geven wij de ruimte aan onze medewerkers om een oogmeting te weigeren als niet alle beschermende middelen gedragen kunnen worden.
Ik begrijp dat dit voor u erg vervelend is maar hoop dat u ook begrip op kunt brengen voor de huidige uitzonderlijke situatie.

Wat betreft het Bril Totaal Plan: conform de voorwaarden wordt er geen geld teruggestort. U ontvangt na de stopzetting een voucher die u kunt gebruiken in één van onze winkels. De voucher is te gebruiken voor alle producten die te koop zijn bij Hans Anders met uitzondering van hoortoestellen.

De voucher verloopt niet en is overdraagbaar aan derden. Tevens is de voucher te gebruiken voor al onze artikelen die via www.hansanders.nl te koop zijn. U kunt het Bril Totaal Plan stopzetten via: https://www.hansanders.nl/contact/btp-ltp/.

Het spijt mij u niet anders te kunnen berichten.

Britt
Hans Anders Webcare

Mevr J.Bolink

Heeft op 01 maart 2021 om 16:10 geantwoord

Waarom kan ik bij een andere opticien wel een meting laten zonder mondkapje... als de medewerker van Hans Anders haar mondkapje goed gebruikt kan ik haar niet besmetten... ik neem dan zelf het risico besmet te worden en dat is geheel mijn keuze!... ben het er ook niet mee eens dat mijn gespaarde geld niet terug betaald word ... zoals ik eerder al zei vind ik dit vorm van bedekte diefstal... plus het feit dat mevrouw zou zorgen dat mijn lidmaatschap opgeheven zou worden, wat zij dus niet heeft gedaan en ik dit dus zelf moet regelen!.... Sorry ik ben niet blij en zal zeker geen goede reclame meer maken voor jullie bedrijf eerder afradend....

Alle klachten die gemeld zijn door Mevr J.Bolink