Klacht: Onrechtmatig in rekening brengen mb’s en slechte afhandeling

op 17 februari 2018 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Ik ben al jaren klant van Vodafone, in augustus van het vorige jaar heb ik mijn abonnement verlengt en een nieuwe mobiel aangeschaft.
Mijn vorige abonnement liep tot 22 december en het nieuwe abonnement start vanaf 1 januari, bij Vodafone is er een fout gemaakt, het nieuwe abonnement is nooit in werking gezet en ik kreeg op 24 december om 23:12 een sms dat ik inmiddels al €80 buiten mijn bundel had verbruikt.
Ik schrok hier behoorlijk van, ik heb in alle jaren nog nooit buiten mijn bundel verbruikt en ook krijg je bij Vodafone onbeperkt internet 3 maanden na het verlengen van je abonnement waardoor dit bedrag absoluut niet kon kloppen.

Ik ben op 27 december voor het eerst gaan bellen, na kerst. Samen met de persoon van de klantenservice kwamen we er al snel achter dat er bij Vodafone een fout was gemaakt, het nieuwe abonnement was inderdaad niet verwerkt en ook al was dat wel zo dan of mijn verbruik beneden het aantal mb’s dus deze kosten waren onrechtmatig.
Er werd mij verzekerd dat het snel opgelost zou worden en er contact zou worden opgenomen door Vodafone.
Na 2 weken niks gehoord te hebben en nog steeds in de app dezelfde kosten zag en inmiddels ook kosten voor het verbruik na 22 december ben ik nogmaals gaan bellen.
Er was iets fout gegaan met het aanmaken van de case, excuses men zou het direct oplossen.
Ditmaal kreeg ik een mail dat er een case was aangemaakt.
Na een week kwam de datum van het afschrijven van de rekening almaar dichterbij en nog steeds wist ik niet wat ik kon verwachten qua kosten. Weer aan het bellen gegaan, hier werd mij verzekerd dat de kosten niet zouden worden verhaald omdat de fout bij Vodafone lag, ik moest tot 22 januari wachten want dan zou de rekening zichtbaar zijn, mocht die niet kloppen moest ik direct contact opnemen.

22 januari kreeg ik een sms dat mijn rekening klaarstond., €170,- (!), dit is €120,- boven mijn normale maandelijkste kosten. Ik ben direct gaan bellen, weer excuses dat het inderdaad niet klopte men verzekerde mij dat dit bedrag niet van mijn rekening zou worden afgeschreven een week later en dat het voor deze datum opgelost zou zijn.

Een week later, ik was inmiddels in het buitenland voor een aantal weken, kijk ik maandag op mijn rekening en zie ik tot mijn verbazing dat toch (!) het bedrag van €170,- euro vrolijk is afgeschreven.
Ditmaal heb ik meteen een chat gestart met een medewerker, de situatie uitgelegd en toch wel fatsoenlijk duidelijk gemaakt dat de huidige situatie mij totaal niet zinde.
Uiteraard werd de chat verbroken nadat mijn schermbeveiliging in werking sprong. Waarna je weer een ander persoon krijgt, hierna heb ik de app afgesloten en ben ik overgegaan tot het storneren van het bedrag, ik was er klaar mee.

Ik werd enkele minuten later teruggebeld door de klantenservice, de vrouw waar ik eerder mee gechat had. Ze vertelde mij dat dit niet de normale gang van zaken was maar gezien de situatie vond ze het nodig mij toch even te bellen.
Ik vertelde haar dat ik het bedrag inmiddels gestorneert had, hier schrok ze van maar dat maakte mij niet uit.
Mevrouw kwam met excuses er zou wederom (!) een case aangemaakt worden en tevens zou ik ter compensatie van Vodafone een maand abonnementskosten cadeau krijgen ter compensatie van de situatie.
Dit accepteerde ik uiteraard en hoopte dat het nu eens opgelost zou worden.

We zijn nu wederom twee weken verder, ik heb nooit meert iets van Vodafone gehoord, wel kreeg ik een sms waarin stond dat mijn rekening van januari a €170,- nog niet betaald was of ik dit voor 12 februari wou doen.
Ook stond mijn rekening van februari klaar, gewoon het normale bedrag, helemaal geen kosten in mindering gebracht ter compensatie.

Ik ben dermate ontevreden over de afhandeling van dit geschil, zeker aangezien het een communicatie bedrijf betreft, en het gebrek aan communicatie van Vodafone’s kant dat ik ernstig overweeg mijn abonnement op te zeggen naar aanleiding hiervan.

Tot op heden is er nog niks opgelost.

Ik weet niet of ik nog tevreden kan worden na 5 keer bellen en gewoon telkens garanties krijgen die nooit nagekomen worden.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vodafone

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vodafone nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Atharex