Klacht: Onprofessionele service

op 24 juni 2017 over ING in de categorie Banken

ING is op dit moment enige bank in Nederland die recht heeft om een bankrekening openen voor tijdelijke werkkrachten zonder vaste adres in Nederland. Tot nu toe was het geen probleem. Ik werk bij een uitzendorganisatie dus de procedure voor mij is goed bekend.
Vandaag (24-06-2017) zijn vijf van onze nieuwe medewerkers naar ING kantoor in Hellevoetsluis gegaan waar zij te horen gekregen dat de regels zijn veranderd en nu moeten zij een bewijs van adres in Nederland hebben. Zonder zulke document wordt een bankrekening niet geopend….
Gek genoeg heb ik een paar minuutjes later een ING klantenservice gebeld waar weten zij niets overeen aanpassing van de regels (omdat er gewoon geen aanpassing was) dus de bankrekeningen mogen steeds geopend zijn…..
Voor ons is het een grote probleem. De mensen werken door de weeks de gehele dag dus alleen op zaterdag is een bezoek bij een bank mogelijk. Zij zijn wekelijks verloond maar op dit moment moeten zij nog een week wachten (als het lukt)….
Daarbij komt nog een organisatie van een transpoort naar de bank etc.
Veel onnodig gedoe omdat een persoon weet niet wat de situatie is…..

Beter opgeleid personeel

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 25 juni 2017 om 12:07 geantwoord

Hallo Marcin.

Ik kan me voorstellen dat dit nogal wat onduidelijk voor je is.
Ik zal je de voorwaarden sturen die gelden voor het aanvragen van een pakket.

Zoals je kunt zien mag een klant géén buitenlands identiteitsbewijs én buitenlands woon- of correspondentieadres hebben.

Hier de voorwaarden op een rijtje:

•Klant mag maximaal 9 pakketten aanvragen/hebben
•Klant moet over geldig identificatiebewijs beschikken
•Klant dient in het bezit te zijn van een geldige Betaalpas (ivm. pin/pas controle bij aanvraag op ING-kantoor)
•Klant moet in bezit zijn van een burgerservicenummer (BSN)
•Klant moet een woonadres hebben (Let op: Indien gewenst kan daarbij een afwijkend correspondentieadres gevuld worden. Bijv. een postbusadres)
•Klant mag geen buitenlands identiteitsbewijs én buitenlands woon- of correspondentieadres hebben
•Klant (en eventuele mederekeninghouder) moet bij aanvraag van een OranjePakket minimaal 18 jaar oud zijn of er moet een wettelijk vertegenwoordigder meetekenen
•Klant moet aan de (inkomens)voorwaarden voor het aanvragen van een Creditcard (Platinumcard) voldoen indien hij deze in combinatie met een pakket aanvraagt
•Als klant een klantkenmerk en een rekeningblokkade heeft op een al bestaand pakket die de afdeling Incasso of Fraude heeft aangebracht, mag klant geen extra pakket aanvragen
•Als een ander soort rekeningblokkade is aangebracht op een al bestaand pakket moet betreffende afdeling toestemming geven voor het aanvragen van een extra pakket
•Klant mag op een al bestaand pakket geen intern woon- of correspondentieadres hebben
•Niet mogelijk om een reeds beëindigd pakket te heropenen
•Klant wil op het nieuwe pakket geen woonadres dat afwijkt van het woonadres van een al bestaand pakket (correspondentieadres mag wel afwijken bij verschillende pakketten)
•Klant kan maximaal, per Betaalrekening, pakket 1 keer per maand wijzigen

Het spijt me dat ik dit niet anders kan maken.

Vriendelijke groet,

Margreet