Klacht: Onprofessionele buschauffeur

op 08 september 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

In de 121 naar Gorinchem, vandaag 5 september de bus van 16:35. Zit een chauffeur die erg onprofessioneel is. Ik heb deze chauffeur al vaker gehad en hij is altijd zo, maar het word vervelend.
De meneer remt heel laat en heel hard, waardoor je uit je stoel komt, en als je staat val je om. Dit is erg gevaarlijk en ik vind dat de chauffeur verantwoordelijk is voor de passagiers.
Verder wilde er mensen niet verder doorlopen naar achter terwijl er achter bij de deur genoeg ruimte was om te staan. Maar de chauffeur weigerde om de achterste deur open te doen. Waardoor er 10 a 15 man bij de halte moesten blijven van hem. Terwijl de 121 maar 1x in het uit rijd dus deze mensen zijn de dupe hiervan.
De meneer rijd te hard door bochten en over drempels, het is net of hij een race doet. In de dorpen mag je maar 30 en hij rijd er 50

Ik ben tevreden als deze meneer optijd remt en niet op het laatste moment.
Ook zou het fijn zijn als hij op normaal tempo door bochten en over drempels gaat.
Ik vind ook dat hij de mensen er via de achterdeur in had kunnen laten, net als andere chauffeurs doen, wanneer mensen voorin niet door naar achter lopen.
Ik weet dat het komt door de mensen die niet doorlopen, maar als er achterin bij de achterdeur nog genoeg staanplaatsen zijn kan hij die deur toch open doen?

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

1 jaar geleden - Beste, Jammer om te lezen dat je de genoemde situatie hebt ervaren. Ik wil er graag intern melding van maken maar dan ontvang ik graag informatie van je bij welke halte je 5 september om 16:35 uur ingestapt bent. Ik hoor graag van je! Met vriendelijke groet, ^MR Webcareteam Arriva

Reactie van de melder van de klacht SL de wit

1 jaar geleden - Hallo, ik ben rond 16:35/16:40 op Onderwijsboulevard opgestapt. Het was de 121 van centraal station den Bosch naat station Gorinchem. Ik stapte op bij Onderwijsboulevard en stapte uit bij Het Rondeel in Woudrichem. Ik vind het fijn dat dit serieus genomen word, want ik wil mij graag veilig voelen in de bus. En met mij meerdere mensen. Met vriendelijke groet S de wit

Arriva

Heeft op 12 september 2016 om 13:22 geantwoord

Hoi!

Bedankt voor de aanvulling.
Ik heb je klacht intern doorgestuurd naar de regio. Het zal met de chauffeur besproken worden.

^NT
Arriva Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door SL de wit