Klacht: Onprofessioneel TUI

op 22 juli 2017 over Tui in de categorie Online Reisbureaus

Op zondag 16 juli hadden mijn partner en ik een excursie naar Antalya geboekt via een TUI-begeleidster genaamd Vildan (Nederlands begeleidster) en dit voor de prijs van €38 (bewijs van bancontact heb ik nog). Deze begeleidster kwam langs in ons hotel Barut Hemera om ons wat meer info te geven over de excursies/bezienswaardigheden in de buurt.
Echter werd ik de de nacht van zaterdag 15 juli op zondag 16 juli ziek (overgeven, diaree, hoofdpijn) waardoor ik dus niet mee kon gaan. Om 04u00 \’s nachts is mijn partner naar de receptie van ons hotel gegaan om dit te melden. De receptie zou de excursie dan annuleren. Dit hebben ze ook gedaan. Om 07u00 kreeg ik telefoon op de kamer van iemand van de excursie (nederlandstalig persoon, naam niet gezegd) om de annulering te bevestigen.
Mijn partner had die dag gebeld naar TUI om ons geld terug te vragen. Hier kregen we echter te horen dat we 24 uur op voorhand moesten annuleren of een dokterspapier moesten hebben om ons geld terug te krijgen. Vildan heeft ons daarvan bij een eventuele annulering helemaal niets van gezegd. De dokter in het hotel vroeg maar liefst €120 voor een dokterspapier.
De persoon van TUI zei ons dat ze niks konden doen voor ons als we geen dokterspapier hadden of 24 uur op voorhand annuleren.
Dit vind ik toch zeer onprofessioneel en schandalig van TUI. Ik ga helemaal geen €120 betalen voor een dokterspapier om €38 terug te krijgen en ik kan moeilijk 24 uur op voorhand annuleren als ik pas in de nacht voor de excursie ziek was geworden… Nu wil ik toch wel weten hoe we ons geld hiervoor terugkrijgen of op zijn minst een compensatie krijgen want dit vinden wij absoluut niet kunnen!

De site en de app om een klacht in te dienen van TUI werken ook niet daarom dat ik het hier plaats.

Met vriendelijke groet

Geld terug of goede compensatie.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tui

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tui nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Kennethh