Klacht: onmenselijk

op 01 december 2016 over Woonenergie B.V. in de categorie Energieleveranciers

Ik kreeg een jaarnota en hier werd geen betalingsregeling voor getroffen want dit was niet mogelijk bij woonenergie.
Vervolgens kreeg ik een brief van das incasso en ook zij wilden geen regeling treffen.
Mijn contract werd beëindigd en van Liander ontving ik een brief dat ik een week de tijd heb om een nieuwe leverancier te regelen anders zou ik afgesloten worden van gas en electra.
In de winter met 2 kleine kinderen.

Ik heb nooit een brief gehad om mij te waarschuwen dat dit zou gebeuren.
Ik wil excuses van woonenergie

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Woonenergie B.V. over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Woonenergie B.V. in behandeling genomen

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat Woonenergie B.V. een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Woonenergie B.V.

Heeft op 01 december 2016 om 15:23 geantwoord

Beste Swendely,

Wat een lastige situatie om in terecht te komen, zeker met 2 kinderen.

Jammer dat je het idee hebt dat wij een onmenselijke organisatie zijn. Wij stoppen nooit zomaar met leveren van energie. Daar gaat heel wat correspondentie aan vooraf. Wij hebben dan ook diverse betaalherinneringen naar je toegestuurd. Bijvoorbeeld op:

29 januari 2016
28 maart 2016
28 april 2016
3 augustus 2016
17 augustus 2016
29 augustus 2016
28 september 2016
29 september 2016
27 oktober 2016 en recent op 28 november 2016.

Het bevreemdt ons dat je geen enkele herinnering hebt ontvangen. Los daarvan echter, ben je zelf verantwoordelijk voor het op tijd betalen van de energierekening. Juist om te voorkomen dat de energielevering wordt gestopt.

Wanneer een incassoprocedure al een tijd aan de gang is, kan er geen betalingsregeling meer getroffen worden. Wanneer je eerder had gereageerd op onze aanmaningen, waren er nog mogelijkheden om je tegemoet te komen.

We vinden het oprecht jammer hoe dit is gelopen, maar vinden excuses hier niet op zijn plaats. We hopen dat je in een andere energieleverancier, een betere partij vindt.

Robin,
Webcare Woonenergie

Heeft op 01 december 2016 om 15:47 geantwoord

Stelletje leugenaars die die schuld schuift op een ander.
Ik raad dit bedrijf af.
Ik heb geen brieven gehad en zeker niet recent.

Bericht van Woonenergie B.V.

1 week geleden - De herinneringen zijn per e-mail verstuurd naar het hierboven gemelde adres. Met vriendelijke groet, Robin, Woonenergie Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door woonenergie