Klacht: online ticketprijs bij tix bijna 3 keer hoger

op 06 juli 2016 over Tix.nl in de categorie Online Vliegtickets

Boekingsnummer via TIX.NL VKUNQI

Geachte heer, dame,

Vandaag wilde ik inchecken op deze vlucht en zag tot mijn grote verbazing dat dit ticket rechtstreeks bij ryanair slechts 56,41 kost.
Bij u heb ik voor deze vlucht maar liefst 159,59 betaald.

U zult begrijpen dat ik me aardig opgelicht voel. Het is een verschil van ruim 103 euro. Ik snap dat u wat geld wilt verdienen maar dit is bijna 3 keer zoveel.

Ik hoop en verwacht eigenlijk dat de vlucht toch nog geannuleerd wordt en dat ik mijn geld terug ontvang.

Ik ben zeer benieuwd naar de uitkomst.
Tevens heb ik deze klacht doorgestuurd naar tix.nl zelf..

In afwachting van uw bericht,

Michel Weise
0610953778

Indien ik dezelfde vlucht aangeboden krijg voor 56,41 en indien dit via Tix.nl gaat dan ga ik wel akkoord met de boekingskosten van 25 euro.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Tix.nl over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Tix.nl in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Tix.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Tix.nl

Heeft op 06 juli 2016 om 11:55 geantwoord

Beste Michel,

Bedankt voor je bericht.

Allereerst willen wij aangeven het vervelend vinden te lezen over de verwarring en het ongenoegen dat er is ontstaan. Wij begrijpen dat het zien van dezelfde tickets voor een goedkopere prijs niet gewenst is, maar dit is niet te wijten aan TIX.

Wij hebben je reservering uitgebreid nagekeken en kunnen zien dat de prijs van je vliegticket, zoals je deze via onze website hebt geboekt, € 139.59 betreft. Dit zijn de kosten voor de reis die wij vanuit de uitvoerende luchtvaartmaatschappij Ryanair hebben doorgekregen, waar u voor op de website heeft gekozen en die ook volledig aan de luchtvaartmaatschappij zijn afgedragen ter verkrijging van de vliegtickets. Deze kosten zijn niet door TIX vastgesteld en hier rekenen wij geen hoge marge op, zoals je suggereert. Dat wij je vliegtickets daadwerkelijk voor deze kosten hebben gereserveerd bij Ryanair, is ook op hun website in te zien wanneer je hier inlogt.

Zoals tevens te zien op je boekingsbevestiging, worden er wel nog €20,- administratiekosten in rekening gebracht. (Normaliter € 25,-, maar met de korting die je hebt gekregen van €5,-, blijft slechts het bedrag van €20,- over). Dit zijn de kosten die wij rekenen voor boekingen via onze website en ook de enige kosten die wij intern houden om je reservering te verwerken. Dat deze kosten in rekening worden gebracht, wordt tijdens het boekingsproces genoemd en hier had je van op de hoogte kunnen zijn.

Wij zullen voor je in contact gaan met de luchtvaartmaatschappij om na te gaan wat de mogelijkheden zijn met betrekking tot wijzigen en annuleren en zullen je hier later vandaag, per e-mail verder over berichten. Wij hopen echter dat bovenstaande uitleg al enige vragen heeft kunnen wegnemen en dit meer duidelijkheid heeft kunnen geven over de verwerking van de kosten.

Mocht je verdere vragen hebben, kun je ons altijd bereiken middels onze CustomerCare afdeling: customercare@tix.nl .

CustomerCare
TIX.nl

Reactie van de melder van de klacht gardasana@hotmail.com

8 maanden geleden - Hoe het ook zij. Ik ben bijna 3 keer het bedrag kwijt. Ik kan niet wegnemen dat ik me opgelicht voel. Het is een te groot verschil. Ik heb in mijn klacht ook niet gesuggereerd dat ik me opgelicht voel door Tix.nl maar ik heb wel via uw organisatie deze vlucht geboekt. Wellicht moet ik dan bij Ryanair zijn maar die zeggen dat ik via jullie geboekt heb en dus zaken heb gedaan met u. Ik zou het zeer op prijs stellen dat ik mijn geld terug krijg. Ik weet nu na enig onderzoek dat u als Tix zijnde goede deals heeft voor uw klanten via andere maatschappijen en duurdere vluchten. Dit is puur een enkele reis zodat mijn dochter veilig terug kan komen naar Nederland. Al met al vind ik het heel vervelend en krijg een heel naar gevoel over het boeken van tickets online. Ik vertrouw het helemaal niet meer. Ik hoop dat u dat kunt begrijpen want dit is de eerste keer dat ik online een vlucht heb geboekt en dit is een hele nare ervaring voor mij. Ik hoop dat u mij tegemoet kunt komen. Met vriendelijke groet, M.R. Weise (Michel)

Bericht van Tix.nl

8 maanden geleden - Beste Michel, We begrijpen je ongenoegen zeker en het is ook alles behalve gewenst om je vliegticket nu goedkoper aangeboden te zien op de website van de luchtvaartmaatschappij. Wij zijn voor je in contact met Ryanair om de mogelijkheden te bespreken en zullen je hierover later deze middag per e-mail berichten. Wij zullen al het mogelijke doen een passende oplossing te verkrijgen. Mocht je momenteel verdere vragen hebben, kun je deze insturen naar onze Customer Care afdeling; customercare@tix.nl. Met vriendelijke groet, CustomerCare TIX.nl

Alle klachten die gemeld zijn door gardasana@hotmail.com