Klacht: Online inchecken

op 12 augustus 2016 over Vueling in de categorie Vliegmaatschappij

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Een dag voor vertrek wil ik online inchecken voor mijn dochter (11 jaar) en mij. Blijkbaar kon dit enkel als ik stoelen kocht. Anders lukte het niet meer. Uiteindelijk gekozen om stoelen te betalen, maar rara enkel de dure stoelen bij de nooduitgang waren nog te koop (€34). Omdat ik mijn dochter niet apart wilde laten zitten, heb ik toch deze stoelen betaald. Eenmaal op het vliegtuig blijkt dat mijn dochter niet bij de nooduitgang mag zitten wegens te jong. Uiteindelijk valt er niet veel te onderhandelen, want anders mogen we gewoon niet mee. Vreemd genoeg had de man naast mij dezelfde opmerking. Hij kon ook niet meer inchecken zonder deze dure stoelen te kopen. En de man daarnaast ook. Het personeel verontschuldigde zich wel nadat ze begrepen hoe de situatie in elkaar zat, maar om veiligheidsredenen moest ze toch ergens anders zitten. Volgens mij is dit eigenlijk oplichterij: passagiers verplicht dure stoelen laten kopen. Ik heb al meer dan 100x gevlogen en dit nog nooit meegemaakt.
Ironisch genoeg ben ik slechts 1.60 m en weeg 55 kg. Extra ruimte heb ik dus niet nodig:-)

Gewenste Oplossing:

Ik wil graag de €34 die ik voor de dure stoelen betaalde terug.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vueling

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vueling nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Hilde Dewaele