Klacht: Online boeken verplicht 2 namen in te vullen; echtgenoot heeft maar 1 naam

op 22 mei 2017 over Tix.nl in de categorie Online Vliegtickets

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Tix.nl vraagt €45,- voor het wijzigen van de naam op de vliegticket. Met online boeken wordt je verplicht tot het invullen van een voor- en achternaam.Maar wat als je vrouw maar 1 naam in haar paspoort heeft? Tix.nl wil het wel regelen,maar wel 45 euro betalen. Wat een slechte service voor iets waar je niet aan schuldig aan bent.

Gewenste Oplossing:

Kostenloos ticket aan passen. Het is niet de schuld van de klant dat een online boekingssysteem niet voorziet in het invullen van maar 1 naam zoals in het paspoort staat.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Tix.nl in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Tix.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Tix.nl

Heeft op 22 mei 2017 om 12:35 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Reactie van de melder van de klacht Ehes

4 jaren geleden - Dank voor de reactie. Je beroepen als bedrijf op de algemene voorwaarden vind ik wel erg kort door de bocht. Al jaren boek ik online vliegtickets en er wordt mij altijd aanbevolen om in ieder geval een naam te noteren, in dit geval haar roepnaam. En in alle gevallen werd het ticket altijd kostenloos aangepast. Dit is de eerste keer in al die jaren dat ik wordt belast met kosten hiervoor. Nogmaals: dit is een uitzondering waar ik helaas geen keuze heb. Ik heb de naam niet met opzet verkeerd ingevuld, je wordt hiertoe gedwongen tijdens online boeking. Gelet op de lange wachtijden bij bellen (zoals ook vanmorgen het geval was en de bijzonder lange response tijd van de e-mail bij de eerste keer contact 12-5 verstuurd en 22-5 antwoord) lijkt het mij meer dan redelijk dat u mij tegemoet komt zonder kosten. Ik hoop op een positief bericht en positieve reklame is toch de beste reklame? Met vriendelijke groet, E.Hoogendijk

Heeft op 22 mei 2017 om 17:12 geantwoord

Ik blijf erbij dat het kostenloos opgelost moet worden. Ik boek al jaren online tickets en de naam van mijn echtgenoot kan altijd kostenloos worden gewijzigd.
Het is mijn schuld dat ik de algemene voorwaarden heb geaccepteerd.En men moet eerst de airliner raadplegen hoe verder te handelen........ Zo wordt het uitgelegd. Niet bepaald klantvriendelijk als je voor ca 3800 euro je tickets hebt afgerekend. Nee, dus ik ben helemaal niet tevreden over de zgn geboden \"oplossing\".

Bericht van

4 jaren geleden - Beste Ed, Bedankt voor je reactie. We zien dat je reeds per mail in contact bent met onze Customer Care afdeling. De verdere communicatie zullen zij via dat kanaal laten verlopen. Met vriendelijke groet, Customer Care Tix.nl / Gate1.nl

Reactie van de melder van de klacht Ehes

4 jaren geleden - En nog is het niet opgelost. 22,50 betaald en de naam is NIET gewijzig door tix.nl. Dus waar heb ik nu eigenlijk voor betaald??????

Bericht van

4 jaren geleden - Beste Ed, Het spijt ons dat ons vorige antwoord nog steeds geen oplossing kan bieden. Wij hebben je nieuwe schrijven mogen ontvangen en deze zullen wij zo spoedig mogelijk in behandeling nemen. Je zult via e-mail een inhoudelijke reactie mogen ontvangen. Met vriendelijke groet, Customer Care TIX.nl / Gate1.nl

Reactie van de melder van de klacht Ehes

4 jaren geleden - Tix blijft er maar omheen draaien. We hebben al korting gegeven op kosten naamwijziging. We hebben al toelicht hoe wij werken. Iedere keer maar bellen en dan dien je 15 minuten minimaal te wachten! En dan krijg je een e-mail en wat blijkt? Weer geen naam gewijzigd en weer bellen , weer een half uur verder. Dus beste customercare van Tix; voor mij NOOIT meer een volgende keer een reis boeken bij jullie organisatie. Er gaat gewoon te veel mis bij jullie. Dit kost te veel negatieve energie.........

Alle klachten die gemeld zijn door Ehes