Klacht: Onkundig, waardoor stress en hoge kosten

Lilongwe op 11 december 2019 over Budgetair in de categorie Online Vliegtickets

Tickets geboekt bij Budgetair. Mooie website. Mooie online omgeving.
We hebben er zin in!
4 personen van AMS Nairobi. Nairobi Lilongwe.
Voor 1 persoon bel ik Budgetair om een vlucht te wijzigen.

Graag de terugvlucht van Lilongwe Nairobi annuleren, maar de heenreis laten staan. Na een telefoontje van 40 min. Dat komt in orde meneer, u krijgt een bevestiging. Er zijn standaard wijzigingskosten aan verbonden. Prima.

Geen bevestigingsmail. Online zie ik dat de gehele vlucht is gecanceld. Binnen 24 uur gebeld. Sorry meneer, foutje gemaakt, ik zie dat mijn collega de gehele vlucht heeft gecanceld, ik ga het in orde maken. 55 min. wachten aan de telefoon. Ja, het is gelukt, u krijgt een bevestiging en een kostenoverzicht.
Prima.

Kostenoverzicht ontvangen en een bevestiging van de wijziging.
Maar wel een onduidelijke. Mijn onderbuikgevoel blijft.
Ik bel nog eens ter bevestiging. ‘Nee hoor meneer, geen zorgen, alles komt in orde.’

Schiphol: Nee meneer, u bagage kunnen we niet doorchecken naar Lilongwe. U heeft helemaal geen vlucht…

Budgetair gebeld aan de balie. Nee meneer, u vlucht is gecanceld.
Maar…
Nee, ik zie dat mijn collega het heeft geprobeerd, maar het mag niet van de airline.
Pardon? Uw drie voorgaande collega’s hebben mij dit toegezegd en bevestigd.
Nee, ja, sorry, ik kan niets voor u doen..
Kunt u niet alsnog het ticket boeken en dan heb ik wel een ‘no show’
Nee, meneer dat kan niet, blabla…
Goed, dus uw collega’s informeren mij verkeerd, maken tot drie maal toe een fout en u wilt het niet helpen oplossen?
Nee, airline…blabla…regels..blabla…annulering..blabla…smoes zus.. smoes zo…
Tsja…

Last minute aan de bali op Schiphol een duur ticket moeten boeken van € 397,62, omdat Budgetair tot drie maal toe een fout maakt.
Goede service Budgetair!

Ik wil minimaal mijn onnnodig gemaakte kosten van €397,62 terug. Ik zou het een service vinden als ik de annuleringskosten waar ik niets aan heb gehad daarbij zou krijgen.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Budgetair in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Budgetair een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Budgetair

Heeft op 17 december 2019 om 11:44 geantwoord

Beste Christian,

Wat vervelend te lezen dat de annulering niet correct is afgehandeld en u
op het laatste moment een nieuw ticket hebt moeten aanschaffen. Mijn oprechte excuses daarvoor.

Uw klacht is inmiddels opgepakt door onze customer support afdeling. Wanneer u de betalingsbewijzen heeft verzonden kan de klacht in behandeling worden genomen.

Bij voorbaat dank voor de medewerking.

Moniek
Klantenservice Budgetair.nl

Alle klachten die gemeld zijn door Lilongwe