Klacht: Onjuiste en achteblijven van informatie

op 05 oktober 2017 over ING in de categorie Banken

Wij hebben een hypotheek bij de ING. Deze staat voor tien jaar vast. Mocht je in de eerste tien jaar de hypotheek oversluiten, door bijvoorbeeld verkoop van je huis dan ben je een boete van 3 % over het totale bedrag kwijt. 8900 euro!!
De boete kun je vermijden als je nu ingaat op rentemiddeling. Je krijgt dan een nieuwe aanbieding voor weer tien jaar. Als je in het eerste jaar toch je huis verkoopt, en dus je hypotheek oversluit dan krijg je nog steeds de boete van 3 %
De boete wordt kwijtgescholden als je weer een hypotheek afsluit bij de ING voor je nieuwe huis.
Deze informatie krijg je maar mondjesmaat van de medewerkers achter de telefoon van de ING. Je moet geluk hebben dat de persoon doorvraagt en je goed adviseert want de bank is dus zeer goed in het behouden van klanten op een wijze waarin je voor het blok wordt gezet.

Het geeft zo’n onbestemd vervelend gevoel dit soort zaken en de bank schrijft elke maand weer een nieuwe brief waarin ze aankondigen dat de rente op je spaarrekening weer is gedaald naar bijna niets.

De banken kunnen toch gewoon met de klant meedenken en zorgen dat je de vrijheid houd om te kiezen voor welke hypotheekverstrekker je bij een volgend huis gaat zonder dat je geconfronteerd wordt met boetes

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 05 oktober 2017 om 14:40 geantwoord

Goedemiddag mevrouw van Drogenbroek,

Ik vind het spijtig te horen dat u verrast wordt door de boete van 3%. Bij het aangaan van de oorspronkelijk Hypotheek heeft u een voordeelrentekorting gekregen. In de voorwaarden van deze Hypotheek staat dat bij het oversluiten van de Hypotheek naar een andere verstrekker er inderdaad een bedrag van maximaal 3% betaald moet worden. Hoe vervelend ook, hiermee bent u akkoord gegaan en hier kunnen we dus geen uitzondering voor maken. Dit kan inderdaad opgelost worden door van de rentemiddeling gebruik te maken. Na een jaar na de rentemiddel vervalt de boete.

Vriendelijke groet,

Roos
Webcare ING

Alle klachten die gemeld zijn door Bouws