Klacht: Ongewilde geannuleerde reservering

op 19 juli 2017 over booking.com in de categorie Online Reisbureaus

Gisteravond (18-07) zijn wij gearriveerd in Barcelona, na een lange dag reizen, in het Hotel Balmes. Tot onze grote verbazing bleek onze reservering geannuleerd te zijn. Hiervan waren wij niet op de hoogte. Met heel veel geluk was er nog één kamer beschikbaar in het hotel, waar wij gelukkig konden overnachten. De kleinste kamer, met de hoogste prijs. Dit is een erg vervelend begin van een vakantie.

Wat er mis is gegaan: zelf heb ik de reservering gemaakt (op 09-07) en bevestigd met mijn Credit Card. Ik kreeg een bevestigingsemail van Booking.com dat alles was geregeld. In deze email staat dat er pas op locatie betaald hoeft te worden, er staat niks over mijn Credit Card in deze mail.
In de week erna ben ik zelf weg geweest (geen internet op locatie) en ben ik niet in staat geweest om mijn e-mail te checken, ervan uitgaande dat dit niet nodig was omdat ik al een bevestiging had gekregen.

Bij aankomst in Hotel Balmes kregen wij te horen dat de reservering geannuleerd was omdat er geen saldo op de Credit Card stond, en blijkbaar moet er van tevoren één nacht kunnen worden betaald van de Credit Card. Hiervan was ik mij niet bewust: het staat nergens aangegeven en dit is nog nooit het geval bij mij geweest van alle keren dat ik via Booking.com een reservering heb gemaakt. Ik ging ervan uit dat de Credit Card gegevens nodig waren om de reservering vast te zetten, wij wilden betalen met een andere kaart: op locatie zelf (zoals in de bevestigingsemail staat aangegeven).

Uiteindelijk hebben wij de laatste kamer in het hotel kunnen krijgen, de kleinste kamer met een prijs van 242 euro totaal (alles inclusief) per nacht. Onze originele boeking was een Deluxe Kamer met Toegang tot Zwembad met een prijs van 219 euro totaal (alles inclusief) per nacht. U kunt begrijpen dat wij hier niet voor gekozen hadden en erg teleurgesteld waren. Het was geen optie om nog ergens anders heen te gaan, gezien het inmiddels al 12 uur ’s nachts was.

Bevestigingsnummer: 2092735836

Omdat de prijs-kwaliteit verhouding van deze eerste nacht geheel onverwachts was, als gevolg van een misleidende bevestigingsemail van Booking.com, verwachten wij een compensatie hiervoor. Is er iets dat jullie kunnen doen om ons verblijf in Barcelona toch nog goed te maken?

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over booking.com

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over booking.com nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door juliavandam