Klacht: Ongewenst omboeking vlucht

op 22 mei 2016 over Vueling in de categorie Vliegmaatschappij

Goedemiddag,
Op 15 februari jl. heb ik een vlucht geboekt via Vueling van Amsterdam naar Rome zie bijgaand reservering met nr IDEJVN met een vertrek op 5 juni om 7.00 uur (vluchtnr. VY6291) en een terugvlucht van Rome naar Amsterdam op 8 juni om 18.15 uur (vluchtnr. VY6294).

Op 22 febr. Ontving ik een mail van Vueling waarin een wijziging van mijn vlucht is vermeld. Zoals uk kunt zien betreft dit alleen de heenvlucht (vluchtnr. VY6291) met een gewijzigde tijd van 6.30 uur wat voor mij geen probleem is en ik me dus ook niet genoodzaakt voelde actie te ondernemen.

Vervolgens wilde ik eind maart via mijn account bij Vueling stoelen reserveren voor de terugvlucht van 8 juni en zag ik tot mijn verbazing dat mijn terugvlucht, zonder berichtgeving, was omgeboekt naar vluchtnr. VY6292 met een vertrektijd van 9.55 uur in de ochtend.

Ik heb direct getracht telefonisch contact met Vueling op te nemen. Na 20 duizend pogingen kreeg ik eindelijk een medewerker aan de lijn die niets voor mij kon doen en mij verzocht een klachtenmail te sturen. Deze klachtenmail heb ik op 30 maart verstuurd waarop ik een ontvangstbevestiging heb ontvangen (zie bijlage en klachtnr, 1-5925876166).

Halverwege april heb ik gebeld via de ticketlijn van Vueling en heeft een medewerkster gezien dat mijn klacht was ontvangen en nog openstond ter behandeling. Deze medewerkster heeft vervolgens een mail naar de betreffende afdeling gestuurd met het verzoek mijn klacht in behandeling te nemen.

Omdat telefonisch contact inmiddels niet meer lukt vanwege een verschrikkelijk automatische helpdesk vanuit Vueling waarbij je niemand meer aan de lijn krijgt en alle vragen via een standaard keuze menu worden beantwoord heb ik wederom op 15 mei jl een mail naar Vueling verzonden waarop ik een nieuwe bevestiging heb ontvangen ( SR1-6237602435).

Resultaat tot nu toe is 0. Ik vind dit echt een schandalige gang van zaken. Ik heb bewust gekozen voor een duurdere terugvlucht om optimaal te genieten van een 4-daagse Rome trip met mijn dochter (als cadeautje voor haar behaalde examen) en wordt mijn vlucht ongevraagd en zonder berichtgeving omgeboekt waardoor mijn trip ongewenst een dag wordt ingekort.

Ik ga hier niet mee akkoord.

Daarnaast is het natuurlijk belachelijk dat ik zoveel moeite moet doen en dat mijn klacht niet behandeld wordt. Nooit meer vliegen met een budgetmaatschappij is dus mijn les.

Ik wil dat Vueling mijn terugvlucht omboekt naar een avond vlucht op 8 juni aanstaande.

Ik hoop dat u mij met deze klacht kunt helpen en snel van u te horen
Christine Mulder

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vueling

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vueling nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Robinenchris