Klacht: Ongevraagde reclamebanner in de ING app

op 08 september 2018 over ING in de categorie Banken

Ik klaag al maanden bij ING over ongevraagde reclamebanners in mijn ING app op de mobiele telefoon. Ik betaal de ING maandelijks voor het feit dat zij mijn geld beheren en daar hoort geen ongevraagde reclame bij! En als ze dat al doen dan moet er een opt-out functie beschikbaar worden gemaakt. Tevens stoort het mij dat ik wel feedback geef maar dat er niets mee gebeurd.

- Géén ongevraagde reclamebanners in de betaalde ING app.
- Of een opt-out voor reclametoevoegingen in de ING app.
- Geen reactie van ING met wij verzoeken u contact met ons op te nemen...

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

Bericht van ING

3 maanden geleden - Beste Jan, Wat spijtig om te lezen dat deze reclamebanners jou zo storen! Heel goed dat je hierover je feedback hebt doorgegeven. Dat dit nog niet aangepast is, kan verschillende redenen hebben. Bijvoorbeeld, sommige diensten zijn nog niet bekend bij onze klanten en dan wordt een dergelijke banner door een grote groep klanten op prijs gesteld. Het is duidelijk dat jij niet bij deze groep hoort en daarom kun je op het kruisje klikken wat je bij de banner vindt. En weg is de banner. Je wens om een keuze hierin te hebben geef ik door aan onze ontwikkelaars. Groet, Janneke ING|Webare

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 08 september 2018 om 10:56 geantwoord

Wijzigen
Beste Jan,

Je wens om een keuze hierin te hebben geef ik door aan onze ontwikkelaars.

Groet,

Janneke
ING|Webare

Reactie van de melder van de klacht Jan Punt

3 maanden geleden - Dag Janneke, Dank voor uw pijlsnelle reactie! In een zakelijke omgeving spreek ik de mensen graag aan met u, daar zou de ING ook aan mee kunnen doen. Ik weet dat ik op het kruisje kan klikken, maar mijn probleem is dat ik dat hele kruisje niet wil, en de reden is ook duidelijk. ING hoort m.i. vooraf toestemming te vragen voor de reclame-uiting, ik betaal immers een jaarlijkse bijdrage aan de bank en ben dus betalende klant die niet per definitie prijs stelt op reclame, laat staan ongevraagde reclame. Tot slot is het niet mijn wens maar mijn nadrukkelijke verwachting als betalende klant! Ik ga ervan uit de ING in de toekomst géén ongevraagde, irritante en ongewenste reclame-uitingen mogelijk maakt in de ING app, of op z'n minst zorgt voor een opt-out. Als er geld afgeschreven moet worden voor het 'betaalpakket' dan kennen jullie de weg ook. Dus kom op Janneke, zet vaart achter de oplossing en laat zien dat ING niet arrogant, log en onbeschoft is, zoals wel vaak wordt gezegd. Groet, Jan, een ING klant

Heeft op 08 september 2018 om 11:07 geantwoord

Ik ga (nog) niet akkoord. Ik ga uiteraard pas akkoord als er geen ongevraagde reclamebanners meer worden getoond in de ING app. Ik vind dat ING alles op alles moet zetten om dit te stoppen, het is een ergernis!

Alle klachten die gemeld zijn door Jan Punt