Klacht: Ongevraagd geannuleerd.

op 28 juni 2017 over D-Reizen in de categorie Online Reisbureaus

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Afgelopen vrijdag hebben wij een reis geboekt bij dreizen. Omdat we snel moesten beslissen hebben we eigenlijk nergens naar gekeken en opgelet. Onze fout. Na het boeken en betalen zagen wij de recensies. Kattenvoer schimmels in de bedden zwembad onder de schimmel en ga zo maar door. Mijn jongste dochter is 2 jaar. Dus belde bij dreizen op met de vraag of het misschien mogelijk was om om te boeken. Deze dame moest even kijken en belde ons terug. We kregen weer een telefoontje van deze dame. Ze had onze accommodatie geannuleerd. (Iets waar wij niet om gevraagd hadden) maar de vluchten konden niet om geboekt worden. Ze zou even veder kijken wat ze dan anders voor ons in petto had.
Na een poosje kregen we een telefoontje met 4 optie”s (dit was allemaal de dag van de boeking) deze opties hebben wij bekeken en er waren er een aantal die wij wel leuk vonden. We wilde niet langer wachten dus belde wij zelf naar deze dame met onze keus. Echter veegde deze dame alles van tafel en hadden wij nog niks. Ze kon veder niet kijken en beloofde ons maandag weer veder te gaan. Maandag hebben wij weer zelf moeten bellen en krijgen wij een andere accommodaties aangeboden. Wij blij en de kinderen blij. Eindelijk na een weekend onzekerheid want ja we hadden wel vliegtickets maar geen verblijf. Maandag middag laat kregen wij te horen dat het niet definitief was maar een aanvraag is verstuurd. Dus dat het nog niet zeker was. We zouden later die avond terug gebeld worden. Maandag avond was het en geen telefoontje. Vanmorgen weer gebeld en nog steeds wisten ze niks. Dit kon wel even duren misschien tot volgende week ( wij vliegen de 12 juli) ik ben tekeer gegaan en gezegd dat wij niet langer konden wachten omdat het nog maar 15 dagen voor vertrek is. Einde van de middag zouden we wat horen of het definitief was.
Om half 6 hadden wij nog steeds niks gehoord en ben ik weer zelf gaan bellen. Ze wisten nog steeds niks.
Dreizen is gaan bellen met het hoofdkantoor. De aanvraag was afgewezen. 2 voor 18:00 kregen wij een telefoontje dat ook die accommodatie niet door gaat. Ik vroeg wat de andere optie”s waren waarop ik dood leuk kreeg te horen dat die er niet waren. Met andere woorden je zoekt het maar uit.
Nu hebben wij nog steeds niks en weten wij nog steeds niks! Ik vind dit schande en raad iedereen af om ooit bij dreizen te boeken. Klantvriendelijk is bij sommige ook ver te zoeken ze zetten je op luidspreker en zijn met andere dingen bezig.

Wij willen geholpen worden!!

Gewenste Oplossing:

Of het gehele bedrag terug of alsnog een vakantie

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar D-Reizen over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door D-Reizen in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat D-Reizen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

D-Reizen

Heeft op 29 juni 2017 om 17:42 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw Rijken van Olst,

Op 23 juni jl. heeft u online op onze website een boeking gemaakt, nadat u achteraf slechte recensies gelezen heeft, heeft u contact opgenomen met de D-reizen winkel in Utrecht. U heeft geïnformeerd naar de mogelijkheden voor het omboeken van de reis.
Mijn collega in de winkel heeft u geïnformeerd dat we voor u een andere accommodatie kunnen zoeken maar dat we de vluchten niet kosteloos voor u kunnen annuleren.

U heeft ondertussen ook contact opgenomen met ons Contact Center en u heeft daar mondeling de opdracht gegeven de accommodatie te annuleren en op zoek te gaan naar een nieuwe accommodatie.

We hebben de volgende stappen voor u ondernomen:
- We hebben de accommodatie in overleg geannuleerd en 4 alternatieven vanuit de reisorganisatie voorgelegd, echter bleek dat u afhankelijk bent van het openbaar vervoer tijdens uw vakantie dus hebben wij deze afgeraden.
- We hebben afgesproken opnieuw contact op te nemen op maandag 26 juni omdat wij zelf op zoek zouden gaan naar een passend alternatief en we hebben op maandag een accommodatie voor u op aanvraag geplaatst en u telefonisch uitgelegd wat een aanvraag inhoudt.
- Daarnaast hebben we nog gekeken of het een mogelijkheid was met een binnenlandse vlucht naar Verona te vliegen omdat aan het Gardameer de openbaar vervoer verbindingen beter zijn.
- Toen bleek dat de aanvraag niet akkoord is gekomen, zijn we opnieuw naar een leuke accommodatie voor u gaan kijken. U heeft aangegeven dan weer terug te willen naar de accommodatie die u oorspronkelijk geboekt heeft maar welke volgens u slechte recensies heeft, deze accommodatie bleek niet meer beschikbaar bij de Jong Intra vakanties.
- Uit coulance heeft de Jong Intra vakanties afgezien van de annuleringskosten voor de accommodatie en zijn wij voor u bij een andere reisorganisatie gaan kijken om de oorspronkelijke accommodatie in te boeken.
- Op 28 juni zijn wij mondeling overeengekomen dat we de oorspronkelijke accommodatie opnieuw zouden boeken en dat u de meerprijs van €138.- zou betalen, D-reizen neemt daarnaast nog € 45.- voor haar rekening.

Samenvattend ben ik het niet met u eens dat u geen opdracht heeft gegeven tot het annuleren van de accommodatie en vind ik dat wij voldoende gedaan hebben om toch een vakantie voor u te boeken.
Ik geef geen gehoor aan het verzoek om u de € 138.- terug te betalen.
Daarnaast zullen wij niet verder reageren op eventuele berichten op sociale media of via de mail.

Mocht u het hier niet mee eens zijn, dan verwijs ik u nogmaals naar de Geschillencommissie.
Met vriendelijke groet,

Krista Maring

Heeft op 29 juni 2017 om 19:17 geantwoord

e: Re: Nieuwe boekingsbevestiging [#6523374]
C
chrissie rijken van olst

Beantwoorden|
Vandaag, 18:01
D-reizen (info@d-reizen.nl);
Red mijn vakantie (Redmijnvakantie@zodiaknederland.nl);
ConsuWijzer.nl (info@consuwijzer.nl); +2 meer
dank u voor uw mail .

Echter staan de zaken er een beetje anders voor dan dat u hier weergeeft en beweert

uw collega in Utrecht vertelde dat ze ging KIJKEN of er mogelijkheden waren , aangezien we na een paar uur NOG niets hadden vernomen heb ik jullie hoofdkantoor gebeld alwaar ik uw collega Annet aan de telefoon kreeg die later terug belde met de mededeling dat ze de accommodatie \"eruit\"had gehaald ( zonder OVERLEG ) met ons !

wij hebben dus GEEN toestemming gegeven en zeker NIET GEVRAAGD TE ANNULEREN!. we zijn geen domme mensen en weten dat las je ANNULEERT je alle rechten verliest daarin ! . we hebben geinformeerd of het mogelijk was om OM te boeken waarnaar UW collega ANNET ZELF met 4 mogelijkheden aan kwam zetten terwijl ze WIST dat we geen rijbewijs hebben aangezien wij dat hadden VERMELD!!! die ze ook ZELF weer van tafel veegde !( ons blij maakte met een dooie mus ) en op de accommodatie( torre pendente) zelfs commenteerde dat het \"geen camping is voor kinderen omdat het in een achterbuurt ligt en er prostitue,s langs de weg naast de camping parraderen ! ) dus NEE wij hebben mondeling NIETS gezegd over annulereern! ( er zijn getuige)

leugen nummer 1

1) DE accommdatie is dan misschien in overleg op jullie AFDELING geannuleerd , maar zeker NIET in en door overleg met ons !

leugen nummer 2

2) jullie hebben de andere accomodaties niet afgeraden maar ZELF weer van tafel geveegd , ...mijn vraag is dan WAAROM de accommodatie torre pendente dan in pisa zelf is afgeraden en LATER weer werdt aaangeboden ( maadag 26 juni 2017 ( we hebben getuige ) MET een meer prijs van ( ook HEEL toevallig 138,50??)
3) u heeft ons gezegd via de telefoon ( renate) op maandag 26-07-2017 dat jullie een accomodatie hadden ( zie hierboven wederom torre pendente ) . en of we daarmee akkoord gingen . en dat deden we , beter iets dan niets!!! . ze zouden de boeking gaan doen , echter na een paar uur nog geen telefoontje met bevestiging ... wij hebben renate weer gebeld en die vertelde dat het druk was aan de balie ( ik ben gisteren bij D reizen geweest en er komt nog geen hond die winkel binnen en ik heb er minstends 2 uur gezeten!!!! dus valt het reuze mee met die drukte !,,en terrecht!!) en dat ze ANNET van hoofd dorp zou mailen om het haar verder af te laten handelen . DAT WAS OM 17.55... 5 minuten voor sluitings tijd
wij~!!! hebben toen ANNET gebeld en kregen we JEANNET aan de telefoon ( alle namen zijn genoteerd!) en DIE zij lachemd dat het geen boeking was maar een AANVRAAG en dat het DAGEN kon duren eer dat we wat zouden horen ...
volgende dag kregen we te horen dat deze accomodatie ook NIET door ging

leugen nummer 3

jullie boden ons inderdaad een andere optie aan . namelijk dat jullie zouden KIJKEN of de tickets konden worden omgeboekt ( dat was mogelijk want we hadden al contact gehad met Esmee vam transavia .
we moesten WEER zelf bellen met de vraag of jullie al wat wisten en toen lwamen jullie met een eventuele reis en accomodatie aanzetten bij het garda meer met een meerprijs van 1500 euro!!!! die we dan bij moesten betalen!!!

leugen nummer 4

wij HADDEN aangegeven dat we als ANNET in eerste instantie op onze informatie had gezegd ( dus op 23 juni 2017 tijdens ons telefoon gesprek ) dat er GEEN mogelijkheid was om OM TE BOEKEN er dan NIETS anders opzat om naar die accomodatie te gaan en vandaar uit de klachten te verzamelen en bij thuiskomst de klacht bij jullie te deponeren ( ook daar zat mijn vader bij )

leugen nummer 5

wij! hebben u NIET gevraagd om dezelfde accomodatie bij een andere reis organisatie te gaan boeken wat dus kosten met zich meenam U en UW organisatie heeft dat besloten!!!

leugen nummer 6

wij zijn op 28 juni in ZOVER tot een mondelinge ( telefonische \"overeenkomst \"gekomen ( mijn nichtje en een medewerker van de redatie van rtv utrecht waren aanwezig! ) het was GEEN overeenkmst er werd mij LETTERLIJK GEZEGD ..\"het is OF de eerste accomodatie of niets , want ik ga NIET met u in discussie . dat was JEANNET! dus we hadden GEEN andere keus en ik ging NIET akkoord met de meerprijs van 138,50. ik heb JEANNET ook medegedeeld aan de telefoon dat ik in de middag een gesprek had met het juridisch loket en dat ik met HUN zou gaan praten ... de TELEFONISCHE akkoord om de accomodatie in te boeken was omdat ik niet anders kon ! ze stopte het gesprek! er is ook NIET gesproken oover afzien van verdere claims door madam jeannet . dat hoorde ik pas in de winkel waar ik op advies van het juridisch loket ONDER PROTEST de 138,50 heeft betaald maar zeker NIET akkoord ging met het afzien van verdere claims! wanda van utrecht heeft haar meerdere gebeld en die zei ..zoals wanda mij vertelde \"nou laat maar , dan alleen die 138,50....( wat toevallig ook de meerprijs was van de accomodatie torre pedente!!) beide hebben wij onze handtekeing op het betalings bewijs gezet MET de woorden bij de regel oover de claim dat ik daar NIET mee akkoord ging , ( het is dus rechtsgeldig en als het moet laat ik het een rechter zien !

leugen nummer 7

ik ga NIET akkoord met het feit dat u weigert de 138 euro terug te storten en zal een gerechtelijke procedure tegen u gaan aanspannen ,. en zeker mijn contact met de media voortzetten .
jullie zijn zwaar maar dan ook heel zwaar in gebreke gebleven

nog een feit is dat u mij vanmorgen een \"dreig mail\"stuurde dat er nog een bedrag van 40 euro openstaat. het is te schandalig voor woorden . de rekening is betaald , ik verwacht de reis documenten OP TIJD BIJ MIJ BINNEN !

ik zal ZEKER verder gaan hiermee ,
OF u wel of niet reageert op sociaal media is uw verantwoording . mij houdt het niet tegen om mijn geld terug te krijgen ( overigens Neckermann gebeld waar u de accommodatie NU heeft geboekt en daar is de accommodaties stukken goedkoper en dus hebben we eigenlijk recht op meer dan alleen de 138.,50 . ) maar hierin zijn WIJ weer coulant en zullen we het voor NU houden bij de eis van teruggave van het bedrag 138,50

hoogachtend
C.J.RIJKEN van OLST

Alle klachten die gemeld zijn door Chrissie55