Klacht: ongeloofwaardig hoge jaarnota (1087,68 euro)

svhlagrand1988 op 10 december 2019 over Innova Energie in de categorie Energieleveranciers

In eerste instantie zat ik bij Energieleverancier Energieflex, die het afgelopen jaar failliet zijn verklaart, omdat zij contracten afsloten die ze zelf niet meer konden bekostigen.

Innova Energie heeft het contract overgenomen en heeft geadviseerd om het maandbedrag te verhogen, zodat ik geen hoge eindafrekening zou ontvangen. Dit heb ik vervolgens ook gedaan. Ik heb mijn maandbedrag verhoogd van 150,00 Euro naar 175,00 Euro per maand. Waar ik eerder een vast contract had (vast bedrag per jaarmaand bij de vorige energieleverancier), is dit overgegaan op een variabel contract. Hiervoor heb ik geen toestemming gegeven en dit is automatisch omgezet naar de variabele en dus duurdere tarieven.

Wat nu blijkt is dat er op de eindnota een te betalen bedrag wordt gesteld van 1087,68 Euro. Dat de verhoging van 25 euro per maand terecht is i.v.m. de hogere energieprijzeninkoop, begrijp ik volledig. Daar zal je me niet over horen. (vanaf maart 2019 tot nu (9 x 25 euro 225,00 Euro extra) Geen probleem.

Maar om vervolgens achteraf een eindafrekening te sturen van 1087,68 Euro en aansturen op een termijnverhoging van maar liefst 271,00 euro per maand, gezien het zogezegd buitensporige gebruik. Ik dacht het niet!! Omgerekend zou dit grapje betekenen dat wij (mijn vrouw en ik een kleine) op jaarbasis 225,00 1087,68 1312,68 Euro meer moeten gaan betalen voor gas en licht op basis van mijn oorspronkelijke contract met de failliete Energieflex.. Dat is bijna 110,00 euro in de maand meer. Absurd en ongeloofwaardig.

Zeker gezien ik het verbruik op de afrekening van Innova heb gebruikt, om een indicatie te krijgen wat de kosten zijn bij andere energie leveranciers op jaar en maandbasis. Hieruit blijkt dat de maandbedragen voor vaste contracten (1 jaar vast), voor ons jaarverbruik: stroom 4350 kwH en gas 1850 m3, rond de 2200,00 a 2300,00 euro per jaar liggen. 2250 : 12 187,50 EURO per maand

De conclusie van mijn schrijven is als volgt:

De 175,00 euro die ik maandelijks betaal, zit slechts 12,50 euro onder de gemiddelde bedragen van de concurrenten. Dat wil zeggen dat de jaarnota 12 x 12,50 150,00 Euro duurder had mogen uitvallen. Met een uitloop van 100 euro extra meegerekend, is dat misschien max. 250 euro op de jaarnota en GEEN 1087,68 euro. Dit is schrikbarend hoog. Ik geloof dat gewoonweg niet.

Mocht ik fouten hebben gemaakt in mijn vrij eenvoudige, maar naar mijn mening correcte berekening, wordt ik daar graag op gewezen.

Innova is telefonisch niet in staat om tekst en uitleg te geven over deze absurd hoge kosten. Dat vind ik onacceptabel. Vanuit die reden ben ik per direct overgestapt naar een andere energie leverancier.
Het zou netjes wezen als Innova Energie alsnog besluit om tekst en uitleg te geven, dus ik ben zeer benieuwd.

Zodra er een reële eindafrekening verschijnt. Daarmee doel ik op max. 250,00 euro

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Innova Energie

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Innova Energie nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door svhlagrand1988