Klacht: Ongeïnteresseerde behandeling

op 26 april 2021 over ABN AMRO in de categorie Banken

Recent is mijn moeder helaas overleden. Bij de vervelende taak van het ontruimen van haar woning vonden wij een spaarboekje van de Verenigde Spaarbank welke via Fortis uiteindelijk bij ABN AMRO is terecht gekomen. Het boekje is van 1984, normaal vervalt dit blijkbaar na 20 jaar aan de bank, edoch geeft ABN zelf aan dat dit tot 31 december 2025 kan worden aangeboden. Na een positief ervaren telefonisch contact met de ABN AMRO werd ik verwezen naar de locatie in Barendrecht. Afgelopen dinsdag had ik daar een afspraak. Bij aankomst bleek dat de locatie op 7 mei as wordt gesloten. Dat dit enige gevolgen heeft voor de motivatie van de daar nog aanwezige medewerk(st)ers was duidelijk merkbaar. Na mijn vraag en vertoon van het bewuste spaarboekje werd er gekeken of het water begon te branden. Na enig gezoek op haar PC gaf de medewerkster aan dar er niets in het systeem te vinden was, iets wat ik overigens al wist van mijn telefonisch contact. Na haar vraag of ik de enigste erfgenaam was, antwoorde ik dat ik door mijn broers en zussen de volmacht had gekregen. o zei ze, dan moet ik wel een afschrift van die volmachten hebben. Ok zei ik, kan ik die straks dan mailen? Nee was het antwoord, die moet u zelf brengen???. In deze tijd iets niet kunnen mailen? Bijzonder. Nieuwe afspraak gemaakt voor donderdags om 11.00 uur. Zie ik u dan weer was mijn vraag, nee zei ze, donderdag ben ik vrij. Op donderdag dus netjes om 5 voor 11 aanwezig mat afschriften van de volmachten. Deze keer een medewerker. Wat kan ik voor u doen was de vraag. Ik vraag of zijn collega niets heeft doorgegeven. Nee dus, dus weer het hele verhaal vertellen. Je moet wat. Eerste vraag van zijn zijde na het verhaal was of ik klant was bij de ABN AMRO, toen ik nee zei was er een spontane reactie : Nou, dan kan ik niets voor u doen. Op mijn vraag wat dat te maken had met het spaarboekje kwam echter geen antwoord. Vervolgens wierp hij nog een blijk op de volmachten en zei daarop, daar heb ik niks aan, ik moet de originele volmachten hebben???.En in 1 moeite door tevens de vraag of ik wel een kind van m.n. moeder was. Dan ben je echt ff sprakeloos. En alles met een interesse alsof hij zeggen wou wat ik daar eigenlijk kwam doen. Ik zei dat er blijkbaar geen enkele bereidwilligheid was mij hiermee te helpen. Hem toch bedankend voor de moeite??? nam ik afscheid en verliet zijn kantoor. op weg naar de uitgang geloof me of niet, stond de medewerkster die dus vrij zou zijn, die had er blijkbaar ook totaal geen zin in om dit op te pakken. Derhalve een uitermate teleurstellende ervaring met ervaring met ABN AMRO. Als ik hun was zou ik deze locatie vandaag nog sluiten, dit is pure anti-reclame!!!
Voor de goede orde nog: het boekje heeft geen perforaties alsmede geen stempel met vervallen, het zou dus nog geldig moeten zijn.

Op een correcte wijze geholpen worden scheelt al veel!!!

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

Bericht van ABN AMRO

2 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw, Allereerst gecondoleerd met het overlijden van uw moeder. Ik kan me voorstellen dat er veel op u afkomt en dan verwacht dat u goed en netjes wordt geholpen. Het spijt me dat u deze ervaring niet heeft gehad op ons kantoor in Barendrecht. Het is mogelijk om uit te zoeken wat er is gebeurd met de rekening waar het spaarbankboekje van is. Dit doen we middels een “navraag vervallen rekening”. Uit uw bericht maak ik op dat u zelf geen klant bij ons bent. In dat geval leggen we uw persoonsgegevens vast om de navraag vervallen rekening alsnog in te kunnen dienen. Dit moet via kantoor gebeuren. Omdat het oorspronkelijk een spaarbankboekje van uw moeder is, is het belangrijk is dat u hierbij het volgende meeneemt; - Het betreffende spaarbankboekje - Uw geldig legitimatiebewijs - Een officieel document waaruit blijkt dat u bevoegd bent om de bankzaken van uw moeder af te handelen. - De originele volmacht dat u dit ook namens uw broers/zussen regelt Hoewel ik me kan indenken dat u liever niet opnieuw naar kantoor gaat is dit wel de manier om de navraag in gang te zetten. Dit kan op ieder ABN AMRO kantoor en u hoeft wat ons betreft niet persé terug naar kantoor Barendrecht. Uiteraard zal ik uw signaal over de wijze waarop u te woord bent gestaan wel aan het kantoor terugkoppelen. Met vriendelijke groet, Elvira ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht Spaarbankboekje

2 maanden geleden - Geachte Elvira, Dank voor uw reactie. Gaarne verneem ik nog van u wat een officieel document moet zijn omtrent mijn bevoegdheid teneinde de bankzaken van mijn moeder af te handelen moet zijn. Ik had al aangegeven dat er geen testament is, dat ik door broers en zussen ben gevolmacht dit uit te voeren en dat in deze, gezien de saldo's is geen verklaring van erfrecht nodig is. Dit is wettelijk vastgelegd. Derhalve heb ik geen idee wat u dan bedoeld. In afwachting van uw reactie en met vriendelijke groeten, M. Nijman.

Bericht van ABN AMRO

2 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw, Elvira is er vandaag niet, vandaar dat ik dit voor u oppak. Ik ben er achteraan gegaan om duidelijk te krijgen welke documenten er specifiek nodig zijn. - Geldig legitimatie - Akte van overlijden - De originele volmacht waarin staat dat u gevolmachtigd bent door de andere nabestaanden - Het spaarbankboekje Ook wordt er aangegeven dat het goed is om een uitreksel GBA mee te nemen, om zo aan te tonen dat u verwant bent aan de overledene. Hopelijk kunt u hiermee verder. Met vriendelijke groet, Janwalter ABN AMRO Webcare

Bericht van ABN AMRO

2 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw, Sinds ons laatste bericht op 30 april hebben we niks meer van u vernomen. Bent u ondertussen al verder in gekomen rondom het spaarboekje? Met vriendelijke groet, Janwalter ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht Spaarbankboekje

2 maanden geleden - Goeden morgen, ik heb inmiddels bijna alle gevraagde stukken compleet, zit alleen nog te wachten op een uittreksel uit het geboorte register. Hierna ga ik een nieuwe afspraak maken. Hopelijk deze keer een welwillende ervaring. Met vriendelijke groeten, M. Nijman

Bericht van ABN AMRO

2 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw, Fijn dat u bijna alle gevraagde stukken binnen heeft. Hopelijk is het daarna allemaal snel afgerond. Alvast een fijn weekend gewenst. Met vriendelijke groet, Janwalter ABN AMRO Webcare

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 21 mei 2021 om 10:03 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Op het forum hebben we uw klacht behandeld en opgelost.
Hierbij zal ik de klacht sluiten.

ABN AMRO Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Spaarbankboekje