Klacht: Ongegronde weigering toegang

op 08 september 2016 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Ondanks het mooie weer ben ik vandaag naar de sportschool gegaan. Normaliter ga ik met de auto, echter vond ik de 8km fietsen wel een goed streven. Eenmaal aangekomen bij de sportschool, wordt ik geweigerd omdat ik men pasje was vergeten. Ik gaf aan fanatiek te zijn en door het pakken vd fiets vergat mn pasje mee te nemen. Handdoek, schone schoenen alles had ik mee. Zelfs mn portemonnee om me te kunnen legitimeren. De werknemer in kwestie, genaamd Wesley deed minachtend en zei me niet binnen te laten. Het zou een nieuwe regel te Zijn. 1 daar weet ik niets van, 2 het staat niet aangegeven in de gym en aangezien ik netjes betaal, wens ik ook netjes te worden behandeld. Daarnaast is me vaker opgevallen dat deze medewerker geen opruim-/schoonmaakrondes doet. Medewerkers als Michiel lopen vaak op te ruimen. Wesley ouwe hoert telkens in de kantine achter de balie met zn ‘matties’. Kortom onprofessionele uitstraling. Als je dan aan de balie komt ‘stoor’ je hem en krijg je dit gedrag. Daarnaast wordt er tijdens zijn dienst en die van andere buitenlands ogende medewerkers, turkse/niet algemene muziek. Ik probeer me er niet aan te storen, maar lijkt me in dese kwestie goed om ook eens te noemen. Echt ongelofelijk dat ik nu 16km heb gefietst zonder te sporten. Bizar. Nogmaals ik had bovenstaand gedrag al vaker gezien/ gehoord maar me er altijd van gedistantieerd. Ik ben meer van trainen ipv klagen, maar dit ging te ver.

sowieso lijkt me een onderzoek naar de medewerker wenselijk. Hem aanspreken op zn gedrag lijkt me op zn plaats. Daarnaast wens ik voor deze ervaring een tegemoetkoming van basic fit. Wat maakt me niet uit, jullie horen een fatsoenlijk lid die vaak gewichten opruimt van anderen te stimuleren.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 09 september 2016 om 07:57 geantwoord

Beste Arjan,

Bedankt voor je reactie.

Allereerst wat vervelend dat jij gisteren jouw pas bent vergeten en hierdoor niet kon sporten. Zonder een geldige Basic-Fit pas kan je niet sporten. Dit heeft 2 belangrijke redenen;

- Onze pas is overdraagbaar. Als wij iemand binnen laten zonder pas dan kan er tegelijkertijd iemand sporten met zijn of haar pas.
- Veiligheid. Wij moeten ten alle tijden weten hoeveel mensen er daadwerkelijk in de club zijn.

Hierin heeft de medewerker geen fout gemaakt. Hoe hij dit brengt kan wat over gezegd worden. Ik zal jouw bericht doorsturen naar de manager van de club Emmen. Hij zal dit intern bespreken.

Dustin van Basic-Fit

Heeft op 02 oktober 2016 om 08:29 geantwoord

Aanspreken op zijn gedrag is een begin. Regels stellen over muziek gebruik lijkt me daarnaast ook wenselijk. Zeker ook aangezien er meer mensen klagen. Daarnaast zie ik alle medewerkers taken uitvoeren. Dan wel stofzuigen of opruimen vd gewichten etc.. Heeft Wesley hier vrijstelling van? Hem zie je vrijwel zijn hele dienst in jullie back office zitten met vrouwen of zijn vrienden. In die 3-4x anderhalf uur dat ik er wekelijks ben kan ik niet alles zien iets, maar er wordt reeds door verschillende mensen over gesproken. Verbeterpunten van jullie klanten lijken mij altijd wenselijk. Hopende dat jullie er actie in ondernemen. Graag reactie

Alle klachten die gemeld zijn door Aberens