Klacht: Ongebruikte goederen terugsturen

op 08 augustus 2017 over Bralex in de categorie Internetshops - Algemeen

Ik bestelde bij BRALEX Forskolin en een Detox. Ik kon het gedurende 14 dagen vrijblijvende proberen en indien ik geen resultaat had in verband met gewichtsverlies kon ik het niet gebruikte deel van de goederen zonder enige verplichting én zonder kosten terugsturen. Ik kreeg echter negatief advies van mijn dokter over het gebruik van deze middelen omdat ik gebruiker ben van medicatie tegen hoge bloeddruk. Het simultaan gebruik van deze middelen en mijn medicatie kan een zeer negatief effect teweeg brengen. Het verschilt van persoon tot persoon en het aantal klachten daaromtrent stijgt. Ik nam contact met BRALEX en die gaf me telefonisch een code door die ik op de verpakking diende te plaatsen bij het terugsturen waarbij ik ook geen kosten diende te maken. Ik kreeg na enkele weken via mail plots een aanmaning van Afterpay voor een openstaand saldo van 99 €. Ik stelde Afterpay op de hoogte van de overeenkomst met BRALEX. Enkele weken later kreeg ik echter een nieuwe aanmaning via mail maar nu voor 109 €. Vandaag kreeg ik een brief via de gewone post dat ik nu 124 € dien te betalen en indien ik dat niet doe er gerechtelijke stappen zullen ondernomen worden. Ik begaf me naar het winkeltje, die ook een verzenddienst onder hun dak heeft, en mijn verbazing was groot dat het pakje, dat ik weken gelden aan het meisje daar gaf, daar nog lag. De uitbaatster zei me dat het pakje voor verzending diende betaalt te worden en dat de retour met die code niet conform de voorschriften was. Het meisje, die daar al een tijdje niet meer werkt, heeft verkeerd gehandeld, zei ze, en wij hadden je gegevens niet om je op de hoogte te stellen. Ik ga het pakje vandaag nu op een reguliere manier proberen terug te sturen naar NATUCAP in de Stavangerweg 16 A in 9723 JC Groningen.

Van zodra ik bericht krijg van Afterpay dat de zaak in orde is en ik geen betaling dien uit te voeren met daarbovenop de excuses van BRALEX voor het ongemak en de wekenlange discussie omtrent deze niet-gebruikte goederen.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Bralex

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Bralex nog niet in behandeling is genomen.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Bralex in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bralex een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bralex

Heeft op 14 september 2017 om 15:38 geantwoord

Beste Jean-Marie,

Excuses voor het late antwoord.

Graag refereer ik u naar het mail contact dat u met mij heeft gehad op 17-08.
Wij zijn op dat moment tot een oplossing gekomen van 35% korting op het aankoopbedrag.

Hopelijk bent u tevreden met de aangeboden oplossing en sluiten wij deze klacht.

Coen
Forskolin Naturals