Klacht: Onervaren chauffeur voor inval in Friesland

op 05 september 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Op donderdag 25 augustus met mijn kleinkind van 6 jaar : met de trein naar Franeker. Die middag rond half 3 op de terugweg naar Sneek.
Dit werd niet per trein, op het perron hoorden we van een andere treinreiziger: De trein heeft pech, die komt niet. Hopelijk komt er een bus.

En ja hoor, ineens stonden er 2 bussen voor het perron.
Aan de eerste chauffeur vraag ik: gaat u naar Leeuwarden? NEE; u moet bij de tweede bus wezen. (Het was mijn 1 ste keer op het station van Franeker ) Weer vraag ik : gaat u naar Leeuwarden ?
WAAROP HIJ (een stevige man met een bril op ) ANTWOORD :
iK DENK HET WEL, IK GA ER NAAR TOE.
Er was nog 1 plekje vrij voorin. Hier ga ik zitten met mijn kleinkind op schoot. Een medepassagier was met de buschauffeur aan het praten en hijzelf was met de tomtom bezig.
Ik kwam erachter dat hij de weg niet wist en daarom was een medepassagier met hem aan het praten. De tomtom wilde niet goed ingesteld. Even later vertrokken we richting Dronrijp.
Even buiten Franeker bij een rotonde stond een geel bord.
de chauffeur keerde om en zei: DAAR KUNNEN WE NIET LANGS, DAN GAAN WE VIA FRANEKER.
Waarop een andere medereizigster zei ; wat doet ie nou?
Ik zei: hij weet de weg niet. zij zei :we kunnen er wel langs. Zij ging toen naast de chauffeur zitten en ging hem vertellen hoe hij moest rijden. De chauffeur had een klein briefje in zijn broekzak waar hij zo nu en dan opkeek. ( Hij woonde niet in Friesland)
Voor Dronrijp ging deze passagier met 2 andere uit de bus.
Toen vroeg de buschauffeur; MOETEN ER OOK MENSEN NAAR DEINUM? Er kwam geen antwoord.
OO, GELUKKIG ZEI HIJ, DAN KUNNEN WE NU NAAR LEEUWARDEN.
Weer met de tomtom bezig, we kwamen door Baaium. En bij Leeuwarden vroeg hij aan de voorste reiziger: MOET IK NU LINKS OF RECHTS? Hij wist anders ook niet hoe hij bij het station moest komen.
Maar we kwamen er dankzij bereidwillige reizigers.!!!

Sorry, ik vind dit tegenwoordig niet meer kunnen.

Dat de trein pech heeft en dat er een bus komt is mooi, maar zet er een chauffeur op, die bekend is met de omgeving.
Ik weet zeker dat er medereizigers waren die flink baalden.
Dit was anti reclame van Arriva en niet leuk voor Friesland, want er waren denk ik ook vakantiegangers bij.

Ik zou het fijn vinden dat ik een dagkaart krijg om vrij te reizen.

Alvast bedankt.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 05 september 2016 om 20:32 geantwoord

Beste Pietsje,

Wat jammer om te horen dat de chauffeur van het treinvervangend vervoer de weg niet goed kende. Wat fijn dat het met een medepassagier toch gelukt is.
De bussen die treinvervangendvervoer rijden, worden ingezet door een extern touringcarbedrijf. Het zijn geen chauffeurs die bij ons dagelijks in deze regio deze rijden. Ik begrijp wel je punt. Het is zeker handig als een chauffeur weet waar hij naartoe moet. Daarom zet ik je melding intern door.

^NT
Arriva Webcare.

Alle klachten die gemeld zijn door pietsje folkertsma