Klacht: Onduidelijkheid omleidingen lijnbus 2 Breda

op 10 augustus 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Vandaag, 10-8-2016, heb ik om 08.00 lijnbus 2 van Centraal Station Breda naar Haagse Beemden gepakt. Ik stap altijd uit bij Stadion NAC, omdat ik hier vlakbij werk. Sinds begin deze week zijn er werkzaamheden, waardoor deze halt is vervallen. In plaats daarvan reden de bussen op maandag en dinsdag achter de Jumbo markt door en stopten zij op de parkeerplaats daar. Zoals ik heb begrepen is dit geen officiële vervangende halte. De buschauffeurs stopten hier echter omdat zeer veel mensen altijd uitstappen bij Stadion NAC en het niet echt klantvriendelijk is als zij ineens niet meer hier eruit kunnen door werkzaamheden. Heel erg klantvriendelijk van deze buschauffeurs en ik prijs dit dan ook. Helaas had ik vandaag een iets minder klantvriendelijke buschauffeur. Hij reed de Jumbo markt gewoon voorbij en bleef doorrijden ondanks dat vrijwel iedereen in de bus riep dat ze er op deze plek uit moesten. Inmiddels was iedereen gewend dat de bus toch stopte bij de Jumbo markt en dus hoogst verbaasd dat deze buschauffeur dat niet deed. De buschauffeur negeerde iedereen totaal en stopte pas bij Station Prinsenbeek. Hij heeft nog wel iets gemompeld bij de halte voor Stadion NAC (Lunetstraat). Niemand heeft dit echter verstaan, maar blijkbaar heeft hij toen gezegd dat de volgende halte pas Station Prinsenbeek was. Misschien had hij hier de microfoon kunnen gebruiken. Dat had een hoop ellende gescheeld voor veel mensen. Nu heeft niemand hem gehoord. Vervolgens konden we ruim 15 min wachten op Station Prinsenbeek om daar de bus terug te pakken.
Nu heb ik meer moeten betalen voor mijn busreis dan de bedoeling was en was ik maar liefst 40 min te laat op mijn werk. Ik ben van plan vanaf volgende week maar gewoon met de fiets te gaan, want met de bus gaan levert vooral heel veel ellende op door de slechte service van Arriva.

Ik wil ten eerste dat de communicatie beter wordt. Het is voor niemand duidelijk hoe het nu precies zit met deze omleiding. Sommige buschauffeurs stoppen in plaats van bij Stadion NAC nu achter bij de Jumbo markt, maar sommige weer niet. Dit schept zeer veel onduidelijkheid. Ook moeten buschauffeurs duidelijk communiceren wanneer een halte wordt overgeslagen (dus geen gemompel, zoals de buschauffeur van vandaag). Een fatsoenlijk excuus van de buschauffeur was ook wel op z’n plaats geweest, aangezien een groot aantal mensen door zijn toedoen veel te laat waren op hun werk en meer moesten betalen voor de busreis. Ten slotte zou het dan ook niet meer dan terecht zijn als ik mijn geld terugkrijg voor de onnodige reis die ik heb gemaakt van Station Prinsenbeek terug naar Stadion NAC.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 10 augustus 2016 om 10:26 geantwoord

Hallo Tessa,

Jammer om te lezen dat een en ander als gevolg van deze stremming rommelig verloopt. Het goede nieuws is dat deze stremming na 16 augustus voorbij is. Voor de teveel gemaakte kosten kun je via ons online contactformulier een restitutieverzoek indienen: https://www.goedbezigbus.nl/service-contact/contact-opnemen.htm?regioid=102215

Je punt met betrekking tot de communicatie stuur ik door naar de teammanager in de regio zodat hij hier actie op kan ondernemen. We bieden je onze excuses aan voor het ervaren ongemak.

^DK
Webcareteam Arriva