Klacht: onduidelijkheden over betalingen en onterecht meldingen bij CAK

jeannette27 op 16 februari 2021 over Zekur in de categorie Zorgverzekering

ik ben vorig jaar 2x onterecht aangemeld bij cak en cijb en wordt ondanks betalingen en aflossingen die loopt bedreigd met cak. IK heb zekur hierover gebeld en zij kunnen niets vinden over een premie of aflossing die openstaat. Ondanks mijn uitleg dat wat ik heb betaald bedoelt is voor de premie januari en maandelijks aflossing zeggen zij dat de betaling die ik heb gedaan geboekt is op het openstaand bedrag. Ik merk dat het openstaand bedrag, ondanks de betalingen en de premie, niet daalt. Na mijn uitleg dat de betaling bedoelt is voor de premie en de aflossing zeggen zij dat zij deze niet kunnen corrigeren. Mijn premie is 105,– en de aflossing is 25,–. ik maak 130,–. In de brief van cak lees ik dat je aangemeld wordt als je meer dan 6 maanden of meer niet heb betaald. Dit is niet mijn geval, ondanks dat ben ik vorig jaar 2x aangemeld bij cak. Vorig jaar oktober ben ik voor de tweede keer bij cak aangemeld en moest ik opnieuw een nieuwe betalingsregeling. Dit was zeer onterecht want ik heb elk maand betaald. Voor de goede gang van zaken ben ik akkoord gegaan om op nieuw een nieuwe regeling met ze te treffen. Anders zouden zij de beslag die zij hebben gelegd op mijn loon niet opheffen. Tot mijn verrassing kreeg ik in januari, ondanks dat ik geen achterstand heb, weer een dreigbrief gehad over betalingsachterstand. Mijn vraag hoe dit kan en hun controle wat zij niet kunnen vinden waarom ik die mail heb gekregen, omdat zij geen betalingsachterstand kunnen vinden, heeft niets opgeleverd. Ik moest weer een nieuwe betalingsregeling met ze treffen anders melden zij mij aan bij cak. Ik heb weer een betalingsregeling getroffen. Zij hebben mij verteld dat nu alleen maand februari openstaat en dit is 130(incl.de aflossing). Ik zou via de betalingsknop op mijn zekur dit kunnen betalen. Mijn vraag voor een bevestiging van ons gesprek was niet mogelijk. Op 11 februari krijg ik weer een dreigbrief dat dit de laatste dag was om te betalen. Ik ging kijken op mijn zekur en zie een bedrag van 211,– staan. Dit is zeer frustrerend en verwarrend, ik voel me machteloos omdat wat ik ook zeg niet overkomt.

a. Als ik een schuldoverzicht vanaf deze is begonnen en een maandelijks betalingsoverzicht van welk maand mijn betalingen zijn afgeboekt kan krijgen.

b. waarom heb ik bij cijb en zekur openstaand bedrag staan. Bij wie wordt mijn betalingen afgeboekt.

c. Stoppen met onterecht dreigen met cak.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Zekur

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Zekur nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door jeannette27