Klacht: onduidelijke vraag van Booking om bevestiging van hotelkamer

op 15 september 2017 over booking.com in de categorie Online Reisbureaus

afgelopen maandag boekte ik 2 kamers bij een hotel in Wenen in de herfstvakantie. Het waren 2 aparte reserveringen: één voor 2 personen 2 nachten en één voor 1 persoon 1 nacht. Ik maakte de reservering op mijn laptop. Ruim een uur later wilde ik de reservering via Booking app op mijn telefoon laten zien aan mijn man. Ik opende de app en kreeg een melding: reservering nog niet afgerond, druk op bevestigen om af te ronden. Ik was verbaasd want volgens mij was het wel afgerond maar als Booking aangeeft dat dit niet zo is…. dus ik drukte op de Bevestiging knop. En zo zat ik ineens vast aan 2 reserveringen voor 1 nacht.
Ik heb de kamer meteen geannuleerd (non refundable) en Booking een mail gestuurd. Automatisch advies: stuur het hotel een mail. Dit heb ik tot 2 keer toe gedaan. Helaas: gereserveerd is gereserveerd, kamer is wel te annuleren maar u betaald gewoon de prijs. Uiteindelijk Booking weer gemaild en uiteindelijk gebeld. Via via aan het telefoonnr gekomen want dat is makkelijk te vinden op de site. Een vriendelijke dame aan de telefoon heeft nog haar best gedaan maar helaas: ik mag gewoon betalen. Voor mij reden dat dit mijn laatste boeking is via Booking. De app gaat na de reis naar Wenen direct van mijn telefoon als dit niet gewoon opgelost kan worden.

Als ik de kamer niet hoef te betalen ben ik tevreden.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over booking.com

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over booking.com nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door AnneHubers