Klacht: Onduidelijke voorwaarden en optionele gegevens

op 11 juli 2016 over Klacht.nl in de categorie Klachtensite

Datamining van deze site gaat iets te ver. Er wordt tijdens inschrijving om persoonlijke gegevens gevraagd waarbij vermeld is dat alle velden verplicht zijn, tenzij anders aangegeven. Hierbij is NIETS aangegeven.
Na invullen en aanmaken van een profiel kan (na wat puzzel werk) het profiel bekeken worden, waarna een groot deel van deze privacy gevoelige gegevens als ……OPTIONEEL…. aangegeven staan. Hier kunnen deze gegevens dus weer vrolijk verwijderd worden (maar dan is het toch al vastgelegd en erger nog: bevestigd en door de gebruiker door middel van een klik met toestemming verstrekt)!.
Deze manier van data mining gaat naar mijn mening zelfs tegen de privacy wetgeving in, maar daarover kan ik indien nodig beter deskundigen over laten oordelen.
Ook het standaard aanmelden voor de nieuwsbrief (welke bij elke keer openen van de profiel pagina weer aangevinkt is) is volledig buitensporig.
Gelieve dit voor andere/nieuwe klanten te verbeteren, de schade voor mij persoonlijk is reeds al gemaakt.

niet, te laat om mij hier tevreden over te krijgen

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Klacht.nl over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Klacht.nl in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Klacht.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Klacht.nl

Heeft op 11 juli 2016 om 13:21 geantwoord

Beste Chris,

Bedankt voor de feedback. We laten onze algemene voorwaarden regelmatig toetsen en passen deze aan als deze in strijd is met de Wet Bescherming Persoonsgegevens of privacywetgeving.

Tom
tom@klacht.nl

Heeft op 11 juli 2016 om 13:23 geantwoord

Mooie 'juridisch' antwoord, maar veranderd de misleiding en praktische invulling van deze voorwaarden met de website totaal niet.
Niet veranderd, dus zeker niet opgelost

Alle klachten die gemeld zijn door Chris van Mourik