Klacht: Onduidelijke / misleidende app Tix.nl

op 07 februari 2018 over Tix.nl in de categorie Online Vliegtickets

Op 2-2-2018 dacht ik een vliegticket besteld te hebben via Tix.nl van Boedapest naar Eindhoven airport, echter kwam ik bedrogen uit.
Betrof reserveringsnummer QC6SQG
Kosten: 90,74 euro

Situatie:
Via de app dacht ik een vliegticket geboekt te hebben van Boedapest naar Eindhoven.
Ik vulde als zoekopdracht in, enkele reis vanaf: Boedapest naar: Eindhoven, vertrek: 6-2-2018
Vervolgens verscheen er een scherm “Vluchten zoeken vanaf Boedapest naar Eindhoven.”

Daaropvolgend verscheen er een scherm met links bovenin de tekst “Budapest – Eindhoven”, met daaronder diverse vluchten, tijden etc.
De diverse vluchten waren als volgt gerangschikt. Prijs, vertrek en aankomsttijd, tussenstops, vliegduur en vliegtuigmaatschappij.

Al die tijd kreeg ik het idee dat ik de vluchten voor me had van Budapest naar Eindhoven.
Ik vond uiteindelijk naar mijn idee een geschikte vlucht, ik boekte deze en tot mijn grote verbazing was het geen vlucht van Budapest naar Eindhoven, maar van Budapest naar Charleroi!!!
Uiteraard had ik al betaald…. 90,74 euro

Probleem:
Direct daarop uitgezocht wat er nu fout was gegaan met de boeking via de app van Tix.nl
In het gedeelte van de app waar je een vlucht kunt kiezen, vergeet niet dat daar links bovenin Budapest – Eindhoven vermeld staat, kun je klikken op 1 van de diverse aangeboden vluchten.
Na dit gedaan te hebben scrolt het aangeklikte tabje van de vlucht open en daar stond tot mijn verbazing in zeer kleine licht grijze letters als eindbestemming Charleroi vermeld, dit onder de in zwart vetgedrukte aankomsttijd.

Persoonlijke visie:
Ik vroeg via de app naar de door mij ingevulde vertrek en aankomst luchthaven, suggesties voor andere luchthavens zijn prima, maar vermeld dit apart en duidelijk op de app, dit zodat daar geen misverstanden door ontstaan.

Vanaf begin tot eind suggereert de app dat je bezig bent met het vinden en boeken (vliegticket) van de door jou ingevulde zoekopdracht, echter is dit niet het geval en dus zeer onduidelijk aangegeven.
De term “Budapest – Eindhoven” komt elke keer terug in de app, zoals ook in de klacht al veelvuldig genoemd is. Dit schept dus verwarring als uiteindelijk blijkt dat je een vlucht geboekt hebt naar een ander eindbestemming dan bedoeld.
Het is gewoonweg niet duidelijk aangegeven.

De klantenservice scheepte mij af dat het ongedaan maken van deze boeking niet mogelijk was, het was namelijk een lowbudget vlucht. Omboeken was ook niet mogelijk.
Een vlucht die pas 3 dagen later vertrekt en er komt een verzoek binnen 15 min na de boeking, om deze vlucht te annuleren ivm misvatting over de eindbestemming, als dit niet mogelijk is dan is de service ver te zoeken.

Aankoopbedrag retour a 90,74 euro
Advies: pas de app van Tix.nl zo aan, dat wanneer er suggesties geboden worden naar andere luchthavens dit ook duidelijk toonbaar gemaakt wordt.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Tix.nl over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Tix.nl in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Tix.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Tix.nl

Heeft op 07 februari 2018 om 14:14 geantwoord

Reactie van de melder van de klacht Francois911

5 maanden geleden - Klacht is nog niet opgelost, alleen doorgestuurd naar de "Custommer service".

Bericht van Groeten van Max

2 maanden geleden - Goedendag, Wat een vervelende situatie. Ik hoor graag het volledige verhaal. Kunt u uw contactgegevens mailen naar groetenvanmax@tuvalu.nl? Met vriendelijke groet, Denise - Groeten van Max

Alle klachten die gemeld zijn door Francois911