Klacht: ondeugdelijke laptop

6811 AG Arnhem

Betreft: Ondeugdelijk product Lenovo G50 17-59426253

Lathum, 6 juli 2016

Geachte heer, mevrouw,

Via Vluchtelingen Werk Nederland (VWN) kom ik over de vloer bij de familie Manirakiza
Noordeinde 66, 6901 EC Zevenaar, voorheen woonachtig te Lobith, Klaproosstraat 5.
Op 18 januari 2015 heeft de heer Manirakiza bij u een tablet Lenovo G 50 17-59426253 gekocht.
Zie bijlagen.
Dit apparaat vertoont gebreken, die al na ruim 14 maanden resulteerden in een reparatie van
€ 103,98
Volgens het Nederlands Burgerlijk Wetboek moet een product alle eigenschappen bezitten, die voor normaal gebruik nodig zijn. Daarvan was in dit geval geen sprake. Betrokkene hoefde er gezien prijs en ouderdom, niet van uit te gaan dat dit probleem zou ontstaan. Dat hij toch betaald heeft voor de reparatie was dus onnodig en ik verzoek u dit aan betrokkene terug te betalen.
Zie betaalafschrift d.d.27 mei 2016 (bijlage)
Op uw advies heeft hij op dezelfde datum een dikkere beschermhoes gekocht voor € 24,95.
Zie betaalafschrift d.d. 27 mei 2016 (bijlage)
In juni 2016 weigerde het apparaat opnieuw dienst en bracht u vervolgens € 132,94 aan reparatiekosten in rekening via de fabrikant, die vermoedelijk een standaardzin gebruikte om aan de garantieverplichting te ontkomen. (bijlage)
Ook uw servicemedewerker vond dat ook wel erg snel na de eerste reparatie.

Samenvatting:
Er is door u een apparaat verkocht dat binnen 2 jaar twee maal stuk ging, terwijl dat niet verwacht mag worden.
Ik verzoek u betrokkene een ander, nieuw apparaat te verstrekken en de onnodig gemaakte eerste reparatiekosten van € 103,98 aan hem terug te betalen.

Indien nodig zal ik mij tot de Consumentenbond en/of de geschillencommissie van uw branche wenden.

Bijlagen: 5

Vriendelijke groet,

Als onderstaande reactie van Media Markt herroepen wordt en voldaan wordt aan mijn verzoek in de aan media markt gerichte brief.

, dinsdag 12 juli 2016

Beste heer of mevrouw,

Bedankt voor uw reactie,

Het is vervelend te vernemen dat u de geconstateerde druk/ val/stootschade niet had verwacht. Wij begrijpen dat dit het afwijzen van garantie ongenoegen teweegbrengt. Garantie wordt daarom enkel afgewezen als er met zekerheid gesteld kan worden dat het defect door externe factoren is ontstaan.Uw Laptop is aangeboden bij het service center. Er is druk/val/stootschade geconstateerd. Als bewijs is er een foto gemaakt van de druk/val/stoot schade en in de originele prijsopgave meegestuurd. Het defect is dus met andere woorden niet ontstaan door gebreken die te wijten zijn aan het product zelf en/of zijn ontstaan tijdens fabricage.

Wij kunnen uw teleurstelling begrijpen, echter twijfelen wij niet over de correctheid van de prijsopgave, mede door het geleverde bewijs.

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd, zien wij graag uw keuze op de prijsopgave tegemoet.

Opdrachtgegevens:
Type: G5070
EAN-code: 888772487867
Serienummer: YB04609378
Aankoopdatum: 19-01-2015
Storingsomschrijving: schade aan scherm. klant geeft aan dat hij hem altijd in een sleeve heeft. schade was er ineens. Graag met spoed behandelen gezien vorige rep 14301691 graag geheel nakijken ZIT SSD VAN KLANT IN LAPTOP

Patricia Hartmans
Media Markt

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Media Markt

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Media Markt nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door bloemkool65