Klacht: Onbeschoftheid medewerkers

op 10 juli 2017 over Dirk van den Broek in de categorie Supermarkten

Op 10 juli was ik bij mijn vaste Dirk van Den Broek op de Laan van Bol Es te Schiedam. Ik kom bij dit filiaal meerdere malen per week. Deze keer had ik eigenlijk alleen brood nodig, maar aangekomen in de winkel zag ik de actie van Witte Reus wasmiddel. 2 en 2 gratis. De geadverteerde prijs in de folder is 8,98 euro. Bij de kassa aangekomen bleek het totaal echter hoger uit te vallen. Na veel gedoe en niet snappen en telefoontjes naar de klantenservice van caissière Lila, legde ze uit dat dit alleen gold bij 4 x vloeibaar wasmiddel of 4 x poeder. Ik had van elk twee. Ik gaf aan dan 4 x vloeibaar te nemen, maar kon een medewerker dat even voor me halen. Ik was namelijk net bij de podotherapeut geweest en had een pijnlijke voet. Dit werd in eerste instantie geweigerd en na veel gezucht en gesteun werd het verkeerde wasmiddel gehaald door een vrouwelijke medewerker. Daarna weigerde ze pertinent alsnog het goede te halen. Mijn dochtertje heeft toen alsnog de goede gehaald, maar wat bleek, bij het aanslaan op de kassa bleek 4 x vloeibaar nog duurder te zijn en dus had de caissière mij verkeerd geïnformeerd. Een assistent manager, Michel den Breijer werd er door de caissière bij geroepen omdat zij het zelf ook niet meer begreep. Hij gaf aan dat de aanbieding dus gold voor alleen het waspoeder. Mijn verzoek om dan 4x waspoeder voor met te halen werd geweigerd met de mededeling dat klanten zelf verantwoordelijk zijn voor het halen van de boodschappen. Ik gaf aan inmiddels helemaal geen wasmiddel meer te hoeven en kon ik alsjeblieft alleen voor een brood betalen. Er werd mij gesommeerd de ene fles wasmiddel die ik reeds in mijn tas had gedaan eruit te halen. Dit deed ik, maar inmiddels was ik zwaar geïrriteerd. Volgens de assistent manager ‘gooide’ ik met de fles, waarop hij weigerde me het brood te laten afrekenen.

Eigenlijk niet.

Deze Dirk is vlak bij mijn huis en zo\'n beetje mijn vaste supermarkt.
De folderreclame vond ik een beetje vaag en blijkbaar vinden de medewerkers van Dirk zelf dit ook aangezien de caissière het niet duidelijk kon uitleggen.

Dit vind ik echter het probleem niet.

Wat ik echt ongelooflijk vind is de onbeschoftheid en onbereidwilligheid van de medewerkers en de assistent manager. Ik voel me als vaste klant echt zwaar gekwetst en ben niet meer voornemens hier boodschappen te doen.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dirk van den Broek over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dirk van den Broek in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dirk van den Broek een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dirk van den Broek

Heeft op 12 juli 2017 om 16:24 geantwoord

Bedankt dat u dit bij ons kenbaar heeft gemaakt.
Wat vervelend dat dit zo is gelopen in onze winkel in Schiedam Laan van Bol'es. Hier bied ik mijn excuses voor aan.
Er blijkt inderdaad wat verwarring te zijn ontstaan over deze aanbieding, zowel bij de klant als bij de medewerkers. Hier gaan onze inkopers bij een volgende actie op letten. U kunt namelijk beide soorten gewoon combineren, echter varieert de prijs. In de folder staat (in het klein) erbij geschreven dat de korting als 50% geldt en dat de weergegeven prijs een voorbeeldprijs is, dat geldt bij de Witte Reus poeder. Niet alle varianten zijn even duur en hierdoor kan er dus een prijsverschil ontstaan. U krijgt echter in elk geval wel 50% korting.
Hoe dit verlopen is in de winkel ga ik met de leidinggevende en de rayonmanager bespreken, zodat hier op gelet kan gaan worden.
Zou u het waarderen als de supermarktmanager u nog opbelt om dit uit te praten?

Heeft op 12 juli 2017 om 21:32 geantwoord

Hartelijk bedankt voor deze response.
Graag wil ik erop duiden dat mijn klacht niet zozeer de aanbieding betreft maar met name de ongelofelijke onbeschoftheid en gebrek aan klantgerichtheid van de Dirk medewerkers van dit filiaal. Ik heb zelf een achtergrond in de gastvrijheidsindustrie en kan gewoon niet geloven hoe medewerkers van dit Dirk filiaal een klant te woord staan.

Alle klachten die gemeld zijn door SuwannavanWezel