Klacht: Onbeschofte chauffeur

op 30 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Op vrijdag avond om 20:46 uur stap ik in Eindhoven in lijn 305 naar richting Oss.
Ik vraag aan de kleine kalende chauffeur een ritkaartje en tel mijn contant geld. Ik blijk niet genoeg cash te hebben dus vraag om te pinnen waarop de chauffeur een enorm diepe zucht slaakt: “nu is er €3,75 verloren gegaan.”
Ik zeg dat ik dacht dat de kaartjes €3,50 waren en dat ik niet wist dat het alweer duurder was geworden waarop de chauffeur letterlijk antwoord: “Je moet niet lullen, het is al jaren zo”. Ik ben absoluut ontdaan door de manier hoe ik hier aangesproken word en in het openbaar te kakken word gezet. Ik reis al langer dan 10 jaar met de bus, dit traject, en heb nog nooit zo’n onbeschofte chauffeur meegemaakt. Het is dat ik onderweg was naar de verjaardag van mijn broertje anders was ik direct uitgestapt. Onbehoorlijk, van een chauffeur waarmee ik al veel vaker gereisd heb. Mijn vriendin en mede reizigers kunnen dit verhaal overigens bevestigen.

Een leuk abbonomentje en excuses lijken mij op zijn plaats. Zoals ik meldde reis ik al jaren dit traject, ik weet niet hoeveel honderden dagkaartjes ik al betaald heb en moet hier zo behandeld worden omdat meneer de chauffeur een ander kaartje moet stempelen.

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 30 september 2017 om 22:02 geantwoord

Beste Mike,

Je geeft aan onbeschoft aangesproken te zijn geweest door één van onze chauffeurs. Zoals jij het omschrijft is dit zeker geen nette manier van communiceren. Het kaartje kan de chauffeur overigens gewoon inruilen voor een nieuwe op kantoor. Dit kan namelijk gewoon gebeuren.

Ik zal jouw signaal doorsturen naar de teammanager zodat deze dit kan bespreken met betreffende chauffeur.

Een abonnementje kan ik niet voor je regelen, maar mijn oprechte excuses voor het ervaren ongemak krijg je van mij zeker. Ik hoop dat je ondanks dit voorval toch een leuke verjaardag hebt gehad (gefeliciteerd met je broertje trouwens).

^SH
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door mikedewolff