Klacht: onbeschofte bewaker eiste dat ik andermans troep opruim

op 05 juli 2016 over Lidl in de categorie Supermarkten

Dit gaat over het filiaal in de Nolenslaan en zojuist heb ik de op website van Lidl deze klacht ingediend (en voor de zekerheid doe ik het ook even via u): Vandaag, 21-6-2016, ben ik tussen 18.30-18.50 zeer onbeschoft toegesproken door een bewaker van de Lidl. Ik wachtte bij de uitgang op mijn kinderen, die me zouden helpen met boodschappen sjouwen. Op de grond zag ik een doosje waar iemand zo over kan uitglijden als die niet uitkijkt. Voorzichtig schoof ik die tegen een zijkant zodat niemand erover uitglijdt. Een bewaker liep voorbij en zei spottend ‘ligt-ie goed?’ en ging naar buiten. Minuten later, toen mijn kinderen er waren en we naar huis konden, was die bewaker nog buiten. Toen heb ik hem beleefd verteld dat die doos niet van mij is, dat ik die opzij schoof zodat niemand erover uitglijdt. Dat veilig en netjes houden is de taak van het personeel immers en niet van mij. Hij praatte door mij heen, gaf mij een grote bek, zei dat ik het in de prullenbak moest doen en niet opzij schuiven en was zeer onbeschoft. Zelf bleef ik rustig en beleefd, ik probeerde door zijn afbekkerij heen dan nog beleefd en duidelijk aan te geven dat het toch niet mijn taak is om de troep van andere klanten en van Lidl personeel op te ruimen. Hij luisterde opzettelijk niet en ging door met afbekken. Toen ging ik maar weg. Ik heb overigens te vaak in dit zelfde filiaal lege flessen en dozen die ik in winkelwagens vond, zelfs als ik die winkelwagen niet eens gebruikte, dan nog weggegooid, heel vaak heb ik ook van de tafel troep weggegooid en dat terwijl dit allemaal én niet mijn troep is én het niet eens mijn taak als klant is om het steeds op te ruimen. Als jullie mij willen betalen, prima, dan ruim ik jullie troep in het filiaal op. Maar zolang ik er alleen boodschappen kom doen, hoeft geen enkele bewaker en ander personeelslid van jullie mij af te bekken en onbeschoft te eisen dat ik de troep van jullie en jullie andere klanten ga opruimen, iets wat ik nogmaals, dan nog te vaak heb gedaan wanneer ik er boodschappen kwam doen. Uw bewaker hoort klanten normaal te behandelen, niet af te bekken en te eisen dat ze jullie troep opruimen.

Als dit filiaal zorgt dat het personeel er niet meer onbeschoft is en zelf zorgt dat er geen lege flessen en lege dozen meer overal rondslingeren in plaats van dat klanten als ik ze niet alleen vaak zelf maar hebben opgeruimd, maar als wij die een keer niet weggooien hun bewaker dan een grote bek geeft en eist dat wij die zullen opruimen.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Lidl over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Lidl in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lidl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lidl

Heeft op 23 augustus 2016 om 17:36 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door sahdia@live.nl