Klacht: Onbeleefd gedrag buschauffeur

op 13 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Op dinsdag 12 september 2017 om 07:55 stond ik bij het Raadhuis in Katwijk in bus 31 met het nummerbord: 12-bbh-6. Het was erg druk in de bus. Echter weigerde de buschauffeur om te vertrekken. Na enkele tijd zagen wij bus 30 aankomen rijden en een persoon wilde graag overstappen. De buschauffeur deed echter de deur niet open. Ook werd iemand benauwd, en nog weigerde de buschauffeur om actie te ondernemen en de deur open te doen om de persoon eruit te laten. We vroegen wat er aan de hand was, maar kregen geen antwoord. Na minstens 10 minuten stilstand was een mevrouw dapper genoeg om de buschauffeur aan te spreken. De buschauffeur vond dat wij niet als ‘zoutzakken’ moesten blijven staan en door moesten schuiven zodat er meer plek zou komen vooraan in de bus. De mevrouw vroeg of hij dit wilde omroepen, maar de buschauffeur weigerde dit. Er stonden ontzettend veel mensen in de bus, en de meesten hadden niet eens door dat ze moesten opschuiven, en de meeste konden niet eens meer opschuiven door de drukte. Na een wachttijd van 13 minuten wilde de buschauffeur eindelijk wegrijden. Niet alleen zorgde dit ervoor dat ik te laat op mijn stage aankwam, ook werden we niet beleefd behandeld en zoutzakken genoemd.

Ik zou tevreden zijn wanneer de buschauffeur zou oproepen wat er moet gebeuren zonder hierbij onbeleefd te zijn naar de mensen toe. Ook wanneer de bus vol is, niet nog meer mensen in de bus proberen te passen. Daarnaast had de buschauffeur de deur open mogen doen om personen eruit te laten wanneer zij dit wilden.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 13 september 2017 om 13:43 geantwoord

Beste Nelina,

Wat jammer om te lezen dat je deze ervaring hebt gehad.

Klachten over het gedrag van onze medewerkers nemen wij uiterst serieus. Je reactie hebben wij daarom doorgestuurd naar de vestiging waar dit verder wordt uitgezocht en wordt besproken met de chauffeur. Wij passen altijd hoor en wederhoor toe met onze chauffeurs. Wij verwachten van hen dat zij betrokken zijn en al het mogelijke ondernemen om reizigers een optimaal reiscomfort te bieden.

^JP
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door nelina