Klacht: onbekend adres afgeschreven bedrag

op 09 september 2017 over ABN Amro in de categorie Banken

Aangezien ik de ABN-AMRO niet (meer) per mail kan bereiken (ook een klacht dus eigenlijk) wil ik daarom, via klacht.nl , het volgende aangeven.

op 28 augustus is er euro 17,12 van mijn rekening afgeschreven. Het adres is ELAN DOC Lichtenvoorde s, 989.
Ik ben nooit in Lichtenvoorde (plaats) geweest en tevens staat er een s-komma voor mijn rekeningnummer. Dit is anders nooit het geval.
Ik ga er van uit dat Lichtenvoorde de plaats is waar is gepind en niet een naam is van bijv een tankstation ? Maar dan nog is ELAN DOG mij onbekend.

Ik zou het op prijs stellen dat de ABN-AMRO deze afschrijving even checkt op rechtmatigheid en/of er een fout is gemaakt en hoe dit kan gebeuren.

Bij voorbaat dank

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN Amro over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN Amro in behandeling genomen

Bericht van ABN Amro

8 maanden geleden - Goedemiddag Sjappie13, Goed dat je ons via deze weg hebt weten te vinden. E-mail en Bankmail hebben wij inderdaad vervangen voor een nieuwe klachtenprocedure. Hier vind je de mogelijkheden om je klachten bij ons in te dienen: http://abn.com/1ePvAVo. Uiteraard hoop ik dat je in de toekomst geen klachten meer hebt. Wel heb ik je feedback over de uitfasering van e-mail doorgegeven aan mijn leidinggevende. Fijn dat je dit doorgeeft aan ons, wij nemen je klacht zeer serieus. Verder gaat je tweede klacht over een afschrijving die voor jou onbekend is. De omschrijving die je doorgeeft laat zien dat het om een betaling gaat met je pas bij een betaalautomaat. Dit is dus geen incasso, maar een betaling die je zelf met je pas hebt gedaan. De omschrijving kan soms verwarrend zijn. Je geeft aan dat ELAN DOC een onbekende term voor jou is. Ik heb zelf even op Google gekeken en kom uit op een tankstation. DOC staat namelijk voor Diesel Oil Company. De website vind je hier: http://www.dieseloilcompany.nl/tanken/tankstation-zoeken/ Je benoemt zelf al dat je ervan uitging dat het niet om een tankstation leek te gaan door de omschrijving. Nu je weet dat het wel om een tankstation gaat, klopt de betaling naar jouw idee nu wel? Als dit niet het geval is, laat ons dan weten wanneer je telefonisch bereikbaar bent tijdens kantooruren, dan nemen we telefonisch contact met je op voor nader onderzoek. Als de betaling nu wel te plaatsen is voor jou, dan kunnen wij de klacht sluiten en wens ik je nog een mooi weekend. Ik hoor het graag van je. Met vriendelijke groet, Mw. L. Salama ABN AMRO Webcare

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN Amro een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN Amro

Heeft op 18 september 2017 om 13:21 geantwoord

Op 9-9 hebben wij een bericht met uitleg geplaatst als reactie op de klacht van Sjappie13. We hebben hierop geen reactie meer ontvangen en gaan ervan uit dat het antwoord voor Sjappie13 duidelijk is. Indien er toch nog vragen zijn, zijn wij via Whatsapp te bereiken. Dit kan via 0651570024.

Heeft op 19 september 2017 om 15:17 geantwoord

Dag ABN,
Dank voor de informatie. Ik dacht al ...er komt geen antwoord want waarom geeft Klacht.nl geen melding als er een antwoord is ? Nu dus wel de eerste e-mail als oplossing 'opgelost'. Niettemin bedankt voor deze herinnering van de klacht.
Aan het bedrag af te leiden zou het inderdaad dan een (motor) tankbeurt zijn geweest en dan wel in Lichtenvoorde... Doch daar ben ik nooit geweest en daarom kan ik met alleen de DOC uitleg ook niets ook al staat dit voor Dieselcompagnie. (alleen verkoop diesel (?) zou ook niet kunnen want ik tank natuurlijk geen diesel in m'n motorfiets). In ieder geval ben ik op die datum niet in Lichtenvoorde geweest en kan dan ook daar niet getankt hebben. Dus tevreden met het antwoord kan ik dan ook niet zijn, helaas.
Dat U mij wijst op google en daar U daar de (beperkte) gegevens opzoekt (op moet zoeken) van de ontvanger van het geld vind ik ook wel vreemd voor een bank. Het is in ieder geval geen transactie check. Ook heb ik geen uitleg gekregen over de 'komma S' die alleen bij die betaling vermeldt staat voor mijn pasnummer.
Ik ga er dus maar vanuit dat ik moet accepteren dat deze afschrijving misterieus is en zal blijven met alleen uw gedane onderzoek. Ik heb er echter geen goed gevoel bij. Het gaat tenslotte wel om mijn geld en het vertrouwen in het bank systeem en daar zou geen klachten of onduidelijkheden over mogen bestaan is mijn mening.

Reactie van de melder van de klacht sjappie13

8 maanden geleden - Aan Klacht.nl ; Moet ik nu elke dag inloggen om te zien of ik antwoord heb of krijg ik gewoon weer bericht als er een antwoord is of komt ? Niettemin, vriendelijke groet.

Bericht van ABN Amro

8 maanden geleden - Goedemiddag Sjappie13, Dank voor je reactie! Zojuist heb ik je telefonisch geprobeerd te bereiken om de transactie uit je klacht na te gaan. Helaas kreeg ik je niet aan de lijn. Je geeft in je laatste reactie aan dat je de transactie nog niet kunt plaatsen. Ik help je dan ook graag verder om je meer duidelijkheid te geven over deze afschrijving. Als je mij een dag en tijstip doorgeeft waarop ik je , tijdens kantooruren, kan bereiken, dan neem ik graag contact met je op. Je kunt uiteraard ook zelf contact met ons opnemen op een gewenst moment via 0900-0024 of via Whatsapp door een bericht te sturen naar 06-13660024. Wij zijn zowel telefonisch als via Whatsapp 24/7 bereikbaar. Met vriendelijke groet, R. Keijsers ABN AMRO Webcare

Bericht van ABN Amro

8 maanden geleden - Beste Sjappie13, ABN AMRO heeft ervoor gekozen om in online communicatie met klanten te tutoyeren. Ik begrijp dat u dat niet op prijs stelt. Goed dat u het aangeeft. Het is uiteraard geen probleem om over te gaan op vousvoyeren. Wij willen de betreffende afschrijving graag onderzoeken. Het kan niet zo zijn dat deze afschrijving een mysterie blijft. Om dit te kunnen onderzoeken is er telefonisch contact nodig zodat wij uw gegevens kunnen verifiëren. Staat u hiervoor open? Laat dan weten op welk tijdstip wij telefonisch contact met u op kunnen nemen. Alvast bedankt voor uw reactie. Met vriendelijke groet, R. Keijsers ABN AMRO Webcare

Bericht van ABN Amro

7 maanden geleden - Goedemiddag Sjappie13, Naast het feit dat ik, zoals u zelf eigenlijk al aangeeft, graag wil controleren met wie ik het genoegen heb, lijkt het mij tevens simpelweg nuttig om u telefonisch eens te spreken. Niet alleen over de transactie uit uw klacht, maar ook omdat u aangeeft dat er meerdere zaken niet naar tevredenheid lopen (zoals de mogelijkheid om ons een mail te kunnen sturen). Ik sta namelijk ook open voor zaken die door ons in uw ogen beter geregeld kunnen worden. ;) Met betrekking tot uw initiële klacht. Bedragen die de ontvanger van uw geld ontvangt op basis van een betaling bij een betaalautomaat worden zeker gecontroleerd. Wij kunnen namelijk controleren met welke pas de betaling heeft plaatsgevonden. U geeft ook aan dat u in de omschrijving Lichtenvoorde ziet staan, terwijl u daar niet geweest bent. Heeft u op de dag van deze afschrijving wel gepind bij een tankstation voor een bedrag dat overeen komt met het bedrag dat van uw rekening is afgeschreven? De reden dat er soms een andere plaats vermeld staat bij de omschrijving van een afschrijving met uw pas kan zijn omdat de rekening van de ontvanger geregistreerd staat op die plaats. Dat wil dus niet zeggen dat de pinbetaling ook fysiek op die plek heeft plaatsgevonden. Vanwege de veiligheid kan ik via een openbaar forum niet inhoudelijk ingaan op uw persoonlijke gegevens. Ik adviseer u ook om alle gegevens die u in uw laatste reactie heeft geplaatst (zoals uw rekeningnummer, pasnummer en persoonsgegevens) te verwijderen. In de voorgaande alinea heb ik geprobeerd om hier toch wat meer duidelijkheid, weliswaar in algemene bewoordingen, in te verschaffen. Mijn aanbod om u hiervoor te bellen blijft staan. Met vriendelijke groet, Rob ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht sjappie13

7 maanden geleden - Dag Rob, Hartelijk dank voor je uitleg. Ik wilde je advies graag opvolgen en de betreffende gegevens wissen maar dat gaat dus niet. Had ik deze uitleg nu direct gekregen (en geen google en incasso en verwarrend verhaal) dan was het voor mij al afgedaan. Hier heb ik ook duidelijk naar gevraagd. En nee, waar en/of ik de volgende dag (op ma 28 aug) getankt heb kan ik me helaas niet herinneren.( Maar wel dat ik niet in de achterhoek ben geweest).Dit zou ik wel kunnen indien deze afschrijving dus duidelijker was weergegeven en niet zoveel vraagtekens oproept waardoor ik het niet KAN controleren en dus herinneren. Vandaar mijn vraag aan de ABN-AMRO of Lichtenvoorde wel de fysieke plaats is waar dan getankt is. En daar heb ik nu dus (pas) antwoord op waarvoor mijn dank. Wat betreft deze gang van zaken (het per mail niet kunnen stellen van een vraag aan de bank) en de irritatie die het veroorzaakt is frustrerend. Altijd gekund en ineens blijkt deze mogelijkheid (voor mij) niet meer aanwezig te zijn. Ook geen bericht daarvan...niets. Het postvak in werkt dus perfect (voor de bank)maar het postvak uit en verzenden (voor de klant) is afgesloten. Een duur o900 nummer bellen is dan de enige mogelijkheid.(waar ik dus voor pas).En dan krijg ik hier op klacht.nl ineens een link aangegeven naar een site waar ik met klachten moet zijn ? Ik vind dat vreemd en verre van correct. Kunnen we dan niet beter weer met postzegels gaan communiceren? Is voor mij goedkoper dan in de wacht komen te staan bij een 0-900 nummer. Dit kan toch niet de bedoeling zijn. Kijk wat er nu door ontstaat...schadelijk voor iedereen en totaal onnodig. Ik hoop dus dat al dit negatieve toch iets positiefs voort brengt en zal alsnog even op verwijderen drukken om mijn (hele) comment te laten verdwijnen. En Rob...bellen ? Heb ik een hekel aan. Kom maar een bakkie doen dan. (met elkaar praten is leuker dan tegen elkaar praten). Vriendelijke groet en nogmaals dank voor de geruststellende uitleg. Arend

Bericht van ABN Amro

7 maanden geleden - Beste Arend, Uiteraard graag gedaan. Ik ben blij dat mijn uitleg duidelijkheid biedt en u gerustgesteld bent. Om ervoor te zorgen dat uw persoonlijke gegevens zo snel mogelijk verwijderd worden op deze website, kunt u beste contact opnemen met klacht.nl via e-mailadres redactie@klacht.nl. Ik kan me voorstellen dat het frustrerend is als u ineens niet meer kunt mailen naar ons, terwijl dit voorheen wel kon. Excuses dat wij u hier van tevoren niet over hebben geïnformeerd. Ik geef u graag wat meer achtergrondinformatie over de beslissing om Bankmail als communicatiekanaal te laten vervallen. Uit onderzoek is gebleken dat wij u beter en sneller kunnen helpen via andere kanalen dan via de Bankmail. Denk hierbij aan Chat, Whatsapp, Facebook of Twitter. Wij zijn bovendien 24/7 bereikbaar via 0900-0024. Aangezien u niet van bellen houdt, vervalt die laatste optie voor u natuurlijk. Mijn collega heeft naar aanleiding van uw eerste bericht uw klacht met betrekking tot Bankmail doorgegeven aan onze leidinggevende. Goed dat u uw onvrede aangeeft bij ons, zo kunnen wij uw feedback intern bespreken en hier van leren. Een bakkie klinkt goed! Als ik wat dichterbij had gewoond, had ik uw aanbod aangenomen. Bedankt. Als ik nog iets voor u kan betekenen dan hoor ik het graag. Anders wens ik u een mooie dag. Met vriendelijke groet, Rob ABN AMRO Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door sjappie13