Klacht: Onbegrijpelijke bijbetaling jaarnota/vastrecht en voorgelogen

op 07 juli 2017 over Innova Energie in de categorie Energieleveranciers

Ook hier een hele slechte ervaring met Innova Energie ! In 2016 benaderd door Tim van Schaijk (contactpersoon) met een ‘’geweldig’’ aanbod. We zouden makkelijk 200 euro per jaar besparen op energie. Wat blijkt nu ? we moeten 282 euro bij betalen. Dat is een verschil van bijna 500 euro (200 terug tegenover 282 euro bij betalen. Tevens werd onze maandbedrag flink verhoogd.
Na heel wat telefoon en mailverkeer heb ik uiteindelijk de jaarnota onze vorige energie leverancier Essent doorgemaild. Tim van Schaijk had immers deze gegevens gebruikt waarbij hij tot deze ‘’geweldige’’ aanbod kwam. Toen werd er door Innova een andere berekening op los gelaten waarbij ik minder voor gas en electra zou betalen. Maar… het vastrecht stond eerst op 35 euro per product (x2) en nu ineens op 90 euro per product (x2). Hoe dan ? Ook hier over contact gehad en kreeg daarbij een wazig verhaal over afspraken met collectief etc etc.
En die 282 euro bijbetaling ? Die blijft gewoon staan en kunnen ze niks aan doen volgens Marieke Boeff (afdeling klantenservice).
Nee mensen ik wilde mijn vader en een vriend adviseren om ook over te stappen. Dat gaat dus niet gebeuren want die 282 blijft dus gewoon staan en wordt in termijnen betaald ! We moeten het nog 4 jaar (einde contract) uitzitten, en dan hang ik thuis slingers op.
De reden dat ik deze namen noem is dat het de werkelijke situatie betreft met daaraan een flinke dosis teleurstelling wat ik zeer, maar dan ook zeer betreur !
Hiermee hoop ik anderen voor Innova te behoeden en mijn ervaring(en) zal ik verder verspreiden !

Kwijtschelding jaarnota van 282 euro, normale tarief vastrecht en duidelijkheid over maandbedrag i.c.m. normaal (afgelopen jaar) verbruik zodat ik niet weer achterlijk veel moet bijbetalen.
Wil ik helemaal tevreden zijn dan moet het contract worden verscheurd !

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Innova Energie over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door S.v.Schijndel