Klacht: Omruilen toestel werd geweigerd

op 14 juni 2018 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Op 31 mei 2018 nieuw toestel met abonnement gekocht bij Vodafone. Nokia 7 plus.
Toestel bevalt niet. Slecht geluid.
Op 11 juni 2018 de Vodafone winkel in Steenwijk bezocht en gevraagd om een ander toestel. Was geen probleem.

Donderdag 14 juni mijn andere toestel willen ophalen en oude inleveren.
Dit werd geweigerd omdat het toestel beschadigd zou zijn.
Het is niet te zien, maar onder een bepaald licht zou er een er kleine oneffenheid te zien zijn.
De medewerker kon het zelf niet goed zien, maar voelde een oneffenheid. Niet met zijn vinger, maar met zijn nagel.

Ik en met mjj 4 anderen zien niets en voelen niets.
De medewerker van de Vodafone Steenwijk stelde tijdens mijn bezoek op 14 juni 2018 om 15.00 uur, dat het wellicht muggenziften is, omdat het met blote oog niet zichtbaar is, maar meende dat hij in dit geval het toestel moest weigeren.
Stelde tevens dat als het een goedkoop toestel was geweest, ruilen geen probleem was geweest, maar nu het een toestel van € 240 was, kon dat niet.
Mijn inziens een oneigenlijk argument. Of het nu een goedkoop of duurder toestel is, mag voor het recht om binnen 14 dagen na aankoop te ruilen geen argument zijn.

Als ik het toestel mag ruilen voor een nieuw toestel.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vodafone

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vodafone nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Driek Haalboom