Klacht: Zonder enige voormelding: kan niet meer bestellen

Amri1984 op 11 januari 2024 over Omoda in de categorie Mode

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Beste Omoda,

Ik wilde gisteren 2 shirts voor mijn dochter bestellen. Kreeg de melding: u kunt niet meer bestellen. Zonder verdere uitleg.

Even gegoogled: deze melding krijg je als je teveel geretourneerd hebt. Goed, dat kan de mening en het beleid zijn van Omoda. Maar ik heb daarbij de volgende klachten:
– waarom krijg ik niet van tevoren te horen hoe dit werkt in plaats van achteraf een korte melding?
– waarom niet de mogelijkheid om vanaf nu te bestellen maar dan wat extra kosten of 50 cent per gertourneerd artikel?
– de oplossing vanuit Omida is dat je eerst naar een winkel moet komen om iets te kopen. Dat is compleet krom! Miet ik nog uitleggen waarom?

Omoda, doe eens wat met deze klachten! Jarenlang trouwe klant en zo maar afgeserveerd zonder waarschuwing vooraf. En ik hoor het meer om me heen. Ik doe zelf nu geen moeite meer, want ik wil niet kopen bij een zaak die zo met mij omgaat.

Gewenste Oplossing:

Aanpassing retourbeleid en waarschuwing vooraf over wat er gebeurt als je teveel retourneert. Andere oplossing: ontslag van de verantwoordelijke CEO over klantenservice. Ik kom met liefde uitleggen hoe je met klanten omgaat.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Omoda over deze klacht.

Bericht van Omoda

10 maanden geleden - Goedemiddag Amri, Dankjewel voor het delen van jouw klacht. Het spijt me te horen dat het nu niet meer lukt om bij ons online een aankoop te doen. Ik begrijp dat het niet fijn is om hier tegenaan te lopen. Op het moment van bestellen krijg je nu een melding dat je je aankoop niet kunt afronden. Hierbij staat het mailadres [email protected] vermeld. Ook wordt bij ditzelfde bericht verzocht ons daarop te contacten. Als je dit doet dan komt jouw mail gelijk bij de juiste persoon terecht. Mijn collega zoekt het dan voor je uit en stuur je een mailtje met meer info terug. Ik raad je ook aan om dit te doen. Zo krijg je informatie toegestuurd en kun je reageren of vragen via mail stellen. Je geeft aan dat we niet van te voren dit met de klant delen. Bij je online aankoop ga je akkoord met algemene voorwaarden en ook de privacy statement. Hierin wordt uitgelegd hoe we hiermee te werk gaan. Het klopt dat we het verder niet vermelden. We zijn altijd aan het kijken hoe we dit het beste kunnen communiceren. Ik wil je dan ook bedanken voor het delen van jouw klacht. Groetjes, Renée | Omoda

Reactie van de melder van de klacht Amri1984

10 maanden geleden - Beste Renée, Bedankt voor je bericht. Fijn dat het inmiddels wordt uitgelegd in de algemene voorwaarden (die niemand overigens leest) en dat er dus blijkbaar bij de melding een mailadres staat waar ik naartoe moet mailen. Alle goede bedoelingen ten spijt, vind ik dit de omgekeerde wereld. Als ik wat kleren wil kopen, wil ik niet eerst moeten mailen waarom het dit keer niet mag, etc. Vervolgens moet ik weer wachten op een antwoord. Als klant wil ik gewoon mijn aankopen doen. En uiteraard wil ik rekening houden met de hoeveelheid pakketjes en verzendingen. Dat is alleen maar goed, daar moeten we met z'n allen simpelweg aan wennen. Maar ik vind het aansprekender als Omoda klanten om wie het gaat eerst eens even een mail had gestuurd met de uitleg: We willen samen met u meer aan het klimaat denken, etc. Het viel ons op dat u aankopen retourneert. Daarom kunt u vanaf nu beperkter aankopen doen.. Dan valt het niet samen met dat je een aankoop wilt doen en hoef je als klanten niet allerlei toeren uit te halen om alsnog te achterhalen wat er aan de hand is. Het blijft in mijn ogen krom. Jammer en een gemiste kans! groet, Amri

Bericht van Omoda

10 maanden geleden - Dankjewel voor je reactie en je feedback. We nemen het zeker mee.

Alle klachten die gemeld zijn door Amri1984