Klacht: Nummer activeren lukt niet na overstappen naar Youfone

op 06 juni 2021 over Youfone in de categorie Alles-in-1, Mobiele Telefonie

Zaterdag mij nieuwe simkaart gekregen en de stappen gevolgd om deze te activeren. Nu is de status al sinds zaterdagmiddag dat het nummer geactiveerd wordt terwijl dit binnen 5-15 minuten het geval zou moeten zijn. Meerdere keren de simkaart opnieuw geplaatst en de telefoon opnieuw opgestart zonder dit probleem te kunnen verhelpen. Helaas moet in concluderen dat de Helpdesk in het weekend niet bereikbaar is waardoor ik waarschijnlijk nog een dag zonder telefoon en internet zit. Wel moet ik gewoon betalen vanaf 1 juni terwijl ik niets kan doen.

Ik zou tevreden zijn als ik wel in het weekeinde contact kan krijgen met de Helpdesk en als ik voor de periode dat ik geen gebruik kan maken van de service een restitutie ga krijgen.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 07 juni 2021 om 10:22 geantwoord

Heeft op 07 juni 2021 om 14:38 geantwoord

Helaas werkt de aangegeven oplossing nog steeds niet... Simkaart is er net nog uitgehaald en na ruim 10 minuten weer terug gestopt en de telefoon opnieuw opgestart. Status in MyYoufone is ook nog steeds onveranderd \"Nummer wordt geactiveerd\"

Reactie van de melder van de klacht Maarten_Schrama

1 maand geleden - Probleem is even voor 5 uur vanmiddag opgelost. Helaas was de nummer omzetting van de oude provider niet goed geregeld waardoor het nummer niet geactiveerd kon worden. Gelukkig werkt alles zonder problemen maar een leermoment kan wel zijn om de klant dan niet aan het lijntje te houden om herhaaldelijk de simkaart er opnieuw in te doen aangezien dit totaal geen nut had in deze situatie. Verder zou ik graag zien dat er in het weekeinde contact gemaakt kan worden met de klantenservice. Sinds gistermiddag laat ben ik wel correct op de hoogte gehouden van de status en vanmiddag ook een bericht gekregen dat het zou moeten werken, wat ook het geval was. Voor nu vertrouw ik er op dat ik verder zorgeloos gebruik kan maken van de diensten van YouFone dus als het goed is zal ik de helpdesk verder niet meer nodig hebben.

Alle klachten die gemeld zijn door Maarten_Schrama