Klacht: Overgang curriculum en vertraging

op 17 april 2019 over NTI in de categorie Opleidingen en cursussen

Op 12 april gaan wij ( hrm 7460 ) over op het nieuwe curriculum. Ik ben daarom in februari begonnen aan de module personeelsplanning, waarbij de toetsing middels een tentamenopdracht is. Omdat wij bij het nti niet rechtstreeks contact kunnen hebben met de docenten, moeten wij onze vragen stellen op een forum op fronter (online leeromgeving). Aangezien ik een vraag had over de opdracht (was niet geheel duidelijk wat van mij werd verwacht) heb ik dus op 27 februari een vraag op het forum gezet. Aangezien ik op 13 maart nog steeds geen antwoord heb gehad, heb ik een app gestuurd naar het nti ( die kun je ook gebruiken bij vragen etc.) Vervolgens heb ik nog gemaild, waarna ik op 18 maart eindelijk een antwoord kreeg. Oftewel 3 weken na het stellen van de vraag. Omdat ik met dit antwoord alsnog noet verder kwam heb ik op 23 maart een vervolgvraag gestuurd. Wederom geen antwoord binnen 5 werkdagen. Op 2 april heb ik wederom verzocht om een antwoord en op 5 april had ik eindelijk een antwoord waar ik iets mee kon. In tussentijd heb ik uiteraard wel al de rest van de opdracht gedaan en alle verplichte literatuur doorgelezen. Ik had dus nog maar 6 dagen over om alles in orde te maken voor de 11e, terwijl ik ruim op tijd was begonnen. Ik kan echter het verslag pas compleet middels APA etc. maken wanneer deze compleet is. Ik volg natuurlijk niet voor niets een deeltijdstudie. Dit is omdat ik dit met een gezin en werk moet plannen. In zo’n korte tijd dus weinig tot geen momenten om dit op tijd netjes af te maken. Ik heb mijn verslag uiteindelijk op 12 april in de ochtend ingeleverd. Vervolgens heb ik contact opgenomen met het nti. Ik moest maar een mail schrijven. Ik heb dat gedaan en verzocht om met enige coulance mijn opdracht toch nog mee te nemen. Ik heb hier toch wel een paar maand werk in zitten. Dat kon dus niet, aangezien ik zelf niet op tijd aan de bel had getrokken m.b.t. het beantwoorden van de vraag. Kortom ze draaien het zo dat het mijn schuld is. Ik vind inderdaad dat ik een verantwoordelijkheid heb bij het inleveren van de opdracht. Echter, wanneer ik een vraag stel mag ik toch verwachten dat dit binnen een redelijke termijn wordt beantwoord en niet dat ik ook daar nog eens achteraan moet. Ik merk steeds meer dat ik enkel een klant ben bij het nti en zeker geen student. Ze vergeten daarbij helemaal de persoon en welke inzet bij de studie gepaard gaat. De fout in deze is niet te wijten aan mij. Wanneer de vraag niet binnen de termijn wordt beantwoord, gaat daar al iets mis. Ik vind enige coulance dan ook wel op zijn plek. Het is niet zo dat ik niets heb gedaan aan het feit dat mijn vragen onbeantwoord bleven.

Dat mijn ingeleverde opdracht alsnog wordt nagekeken en deze bij voldoende resultaat ook de bijbehorende vrijstelling geeft in het nieuwe curriculum.

20 uur geleden - Ik heb een email gestuurd naar NTI over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Linsey01