Klacht: Ns Flex en kinderziekten

op 18 september 2018 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Hoe is het mogelijk dat ik nergens een klacht kan indienen dus dat er geen klachtencommissie is bij de NS.
Ik heb enkele malen gebeld met de klantenservice van de NS en sta structureel minimaal 20 min in de wacht.
Wanneer ik een in eerste instantie een Antilliaanse vrouw aan de lijn krijg, wordt er niet begrepen wat ik zeg. Herhaaldelijk zegt ze: wat zegt u! Op het irritante af. Bij ruggespraak met haar collega heeft ze uiteindelijk de verbinding verbroken. Hoe onbeschoft. Later bij terugbellen weer een Antilliaanse vrouw met hetzelfde probleem.
Na de derde poging kreeg ik hr Tromp aan de tel. Heb uitgelegd dat ik na Flex abonnement heb waarbij ik reis op rekening voor zowel bus als trein. Dat ik dat reisproduct via automaat op pasje heb gezet en dat ik daarna een probleem met de bus had. NS heeft het saldo van mijn pas op mijn bankrekening gezet. Ik had immers geen saldo meer nodig. Want ik zou op rekening gaan rijden. Er werd me gezegd dat het heel vervelend voor me was dat ik niet meer met de bus kon reizen. Want wat er steeds gebeurde in de bus was dat m’n pasje op saldo tekort kwam wanneer ik m’n pasje voor dat apparaat hield. Herhaaldelijk moest ik aan de chauffeur uitleggen dat ik een abonnement op rekening heb. Ik mocht bij de ene chauffeur gaan zitten en bij de andere betalen terwijl ik een abonnement op rekening heb. Hr. Tromp zou het uitzoeken en ik zou de vlg dag moeten terugbellen. Er was mij ook toegezegd dat ik ook een tegemoetkoming zou krijgen.
De volgende dag ook weer lang in de wacht. Mw Blankewaard aan de tel. Kende het nieuwe product ook niet en zou wederom navraag doen. Advies was om naar het loket te gaan.
Naar het busloket in Eindhoven. Zij kende het ns Flex abonnement wederom niet. Ik kon op de automaat van de bussen m’n saldo niet opladen.
In dezelfde ruimte van het busloket was ook een improviserend loketje van de trein gevestigd. Zij vertelden dat er inderdaad bij dit nieuwe product kinderziekten zaten en wisten het ook niet op te lossen. Ik zou naar de…… Jawel….. De klantenservice moeten bellen. Pffff. Niet weer. Ze wilde m’n pasje wel weer opladen. Heb dat maar gedaan. Maar vreemd dat ze dan geld van m’n pasje hebben gehaald en op m’n bankrekening hebben gezet. Ik kon wel weer met de bus. Ik heb een dalurenkorting voor de bus. Toch blijft het probleem dat ik mijn pas niet kan opladen in de daarvoor bestemde automaten. Moet ik dan steeds vanuit Nuenen naar het ns loket wat aan de andere kant van de bussen ligt, via een loket de OV opladen??? Hoezo klant onvriendelijk.
Toen weer terug gebeld naar de klantenservice. Kreeg vriendelijke mw Meyer aan de tel. nadat ik wederom heel lang moest wachten aan de tel. Zij kon me uiteindelijk ook niet helpen. Heeft zelfs een zekere Michel gesproken op de financiële afdeling die ook geen antwoord wist. Ik heb gevraagd of zij een baas of verantwoordelijke heeft die mij hierover te woord kan staan. Die was er niet
Vroeg of er een klachtencommissie was en die is er ook niet. Ontzettend frustrerend allemaal. Wat een organisatie de NS. Vreselijk

Eigenlijk onnodig lijkt me om hier nog antwoord op te geven als je het bovenstaande gelezen hebt.

Hoe en waar kan ik mijn klacht deponeren zodat er oprecht en objectief naar gekeken kan worden. Hoe wordt dit alles opgelost. COMMUNICATIE is het sleutelwoord.

Wanneer wordt er gecommuiceerd naar mij door de desbetreffende verantwoordelijke???

Alle klachten die gemeld zijn door speyn