Klacht: Nog steeds geen geld ontvangen…

op 14 mei 2020 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Na diverse e-mails en telefoontjes vanaf eind maart heb ik nog steeds geen geld ontvangen. Heb gekozen voor bevriezen van het abonnement maar Basic-Fit bleef aanmaningen versturen en zelfs een ingebrekestelling. Om verdere incassokosten te vermijden heb ik alle facturen betaald tm 8 mei. Nu wil ik graag het geld terug ivm mijn keuze om het te bevriezen en het niet hebben kunnen sporten van 15 maart tm 8 mei. Heb mijn abonnement opgezegd per 1 april omdat ik helemaal klaar ben met deze malafide sportschool.

Een directe terugbetaling van het teveel betaalde geld over de periode van 15 maart tm 8 mei.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 15 mei 2020 om 07:56 geantwoord

Beste Michèle,

Bedankt voor het kenbaar maken van jouw klacht, wij waarderen dit enorm.

Ik heb het even nagekeken en zie inderdaad dat jouw lidmaatschap is opgezegd met als einddatum 1-5-2020. Je hebt gekozen voor de optie bevriezing voor de periode dat onze clubs zijn gesloten tm 1 mei. Wij hebben namelijk vanaf 1 mei besloten om alle lidmaatschappen te bevriezen, zodat er niks meer afgeschreven wordt. Dit betekent dat de periode dat je niet hebt kunnen sporten, aan het einde van het lidmaatschap wordt toegevoegd. Wij zullen geen lidgelden terugstorten maar enkel verrekenen met de compensatie keuze waarvoor je hebt gekozen.

Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Laat het ons gerust weten als je verder nog vragen hebt.

Het Social Team van Basic-Fit

Heeft op 15 mei 2020 om 12:25 geantwoord

Bij bevriezen betaal ik niks tijdens het gesloten zijn van de club. Nu heb ik opgezegd en eis ik mijn geld terug over de periode dat de club gesloten was en 1 mei. Heb betaald tm 8 mei dus krijg ook nog die 8 dagen terug!

Alle klachten die gemeld zijn door Chel1971