Klacht: Nissan garantie ????

op 24 juli 2018 over Nissan in de categorie Automerken

In 2014 onze 1ste Nissan Qashqai gekocht, na ongeveer 30.000 kilometer begon de ellende met deze 1ste Nissan, het blok pingelde en hij hield soms in.

Na veel gedoe tussen Nissan Nederland ons en de dealer die ons het voertuig had verkocht uiteindelijk het blok onderzocht (Dit heeft nog eens ruim 10.000 km op zich laten wachten) Uiteindelijk is er een nieuw motorblok in de auto gekomen, het oude blok (met nog maar 40.000 km op de teller) bleek geheel verkoold te zijn, vol te zitten met aanslag en de kleppen waren inmiddels verglaast.

Na het vervangen van het motorblok schetste onze verbazing dat de auto niet harder meer wou dan ongeveer 110 kmh . Dit moest ook wederom geconstateerd worden door een monteur. De flying doctor van Nissan werd door Nissan Nederland ingeschakeld welke uit België moest komen. Deze heeft de auto meegenomen en naar eigen zeggen helemaal niets aan de auto gedaan. Inmiddels was ons vertrouwen tot een 0% gedaald, en in overleg met de dealer hebben wij toen maar wederom een nieuwe Nissan Qashqai gekocht, volgens de dealer kwamen de problemen in het blok door te kleine schraapveren op de zuigers of iets dergelijks en was dit inmiddels bekend, bij de nieuwe Nissan Qashqai zou dit probleem absoluut zijn verholpen. In goed vertrouwen dus de nieuwe Qashqai gekocht (binnen 2 jaar na aankoop van de vorige, terwijl we normaliter minimaal 4 jaar in een auto wensen te rijden).

De nieuwe Qashqai.. de ellende begon helaas weer met ja.. weer 30.000 km.. Eerst het verhaal dat het tussen onze oren zou zitten, de monteur… ja die kon wederom niets constateren, dus er was geen probleem. Na nog een keer 30.000 km vol ellende uiteindelijk de Qashqai laten onderzoeken door een andere partij, omdat Nissan zei dat als we het niet eens waren we maar op eigen kosten een second opinion moesten aanvragen, maar dan wel bij een door Nissan erkend bedrijf.

Dit gedaan, deze garage dacht gelukkig iets verder dan de dealer die ons de auto had verkocht. Ze kwamen met de optie om het inlaat spruitstuk los te halen en binnenin te kijken met een camera. Tot onze schrik (nou ja… we verwachten eigenlijk niets anders) bleek ook in dit blok aanzienlijke schade te zitten. Daarvan zij door de garage foto-s gemaakt.. Het antwoord van Nissan Nederland hierop was dat de auto toch maar weer naar de verkopende dealer moest omdat die het moest constateren. Gelukkig konden ze niet om de foto-s heen, hebben uiteindelijk zelf ook het bovenblok losgehaald en kwamen tot de conclusie dat ook dit blok vervangen moest worden. (Na ruim 75.000 km, terwijl we bij 30.000 km al e.e.a. hadden aangegeven).

We kregen de auto weer terug, met een nieuw blok, de auto liep wederom heel slecht, dus meteen weer aan de bel getrokken. Weer de flying doctor vanuit Belgie ingeschakeld door Nissan. Deze heeft de auto meegenomen, en naar zeggen mankeerde er helemaal niets aan de auto, gedroeg deze zich voorbeeldig en liep als een zonnetje…. hij zou er niets mee gedaan hebben. (alle software in de boordcomputer was wel anders en ook anders ingesteld dan voorheen) De auto reed inderdaad weer fijn toen we hem terugkregen. Wel trilde de auto ineens bij het remmen. wat bleek.de schijven voor waren krom.

Voordat de auto meegegeven was aan de flying doctor dit probleem absoluut zelf nooit ondervonden, en ook niet van de flying doctor gehoord.. de auto reed zonder problemen volgens hem.

Met de auto naar de garage gegaan welke ook door Nissan was erkend. Conclusie kromme schijven, dit doorgegeven aan Nissan Nederland om dit onder garantie te claimen. De remblokken mankeerde niets aan, bijna geen slijtage, maar de remschijven.. ja dit is een aan slijtage onderhevig deel volgens Nissan,de claim werd afgewezen en wij kregen de rekening gepresenteerd van ruim 400 euro. Aan Nissan gemeld dat we het met deze conclusie absoluut niet eens waren en gevraagd om een oplossing. Vandaag een belletje ontvangen van een mevrouw van Nissan: ze kunnen ook coulance halve helaas niets voor ons betekenen omdat de schijven nu eenmaal slijtage onderdelen zijn en ook niet onder enige vorm van coulance vallen. Al met al, binnen een tijdsbestek van 4 jaar 2x een nieuwe auto moeten aanschaffen omdat helaas de Qashqai-s niet voldeden.

Dit op zich kost natuurlijk al heel veel geld (extra) wat we niet hadden ingecalculeerd, omdat we dus normaliter minimaal 4 jaar in een auto rijden.

Het betrof in beide gevallen een Nissan Qashqai met de 1.2 liter motor.

Indien de ruim 400 euro wel worden vergoed.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Nissan

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Nissan nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door rehamedia