Klacht: Nieuwe oven defect!

op 16 mei 2020 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

In november 2019 heb ik een oven aangeschaft bij IKEA, de Anrätta hetelovzelfrein roestvrij staal.
De oven heeft nooit gewerkt naar behoren. Onderwarmte doet het matig en bruint de producten niet. Producten moeten altijd worden omgedraaid (is wat lastig met een pizza).
In april begon de oven echt kuren te krijgen. Zo sprong de oven vanzelf op een ander programma, begon het licht te flikkeren en kwam de oven niet op temperatuur. Ikea gebeld en een monteur kwam 15 dagen later, langs.

De monteur heeft de schakelknop gemaakt en gaf aan dat alles nu is opgelost. Dus niet. De oven komt nog steeds niet op temperatuur (hoge temperaturen redt de oven niet) en bakt de producten niet, tot lastig. Producten zitten soms wel 2 uur in de oven!

Een 2e monteur komt langs, weer 10 dagen later. Hij kon ‘niets vinden’ en besloot dan maar dat het nodig is om een nieuwe thermostaat te bestellen en deze te installeren. Anders wist hij het ook niet. De 2e monteur heeft de oven inmiddels achtergelaten met een flink zoemgeluid en een geforceerde schroef.

Het is nu afwachten op de nieuwe thermostaat in de hoop dat dat werkt.

Maar ik vind het werkelijk heel schandalig dat een nieuwe aangeschafte oven van 500 euro al binnen 6 maanden zoveel kuren geeft en steeds stuk gaat. Ik raad niemand aan om IKEA apparatuur (WHIRLPOOL) te kopen, want het is waarlijk verschrikkelijk, zoveel stress. Ik dacht, ik besteed een groot bedrag aan een oven en dan heb ik wat moois. Maar dat is dus niet. Voor mij in ieder geval geen oven of ander keukenapparaat meer van IKEA!

Ik ben 100% tevreden als IKEA deze (monster)oven komt ophalen en mij mijn geld teruggeeft. Zodat ik een andere oven kan kopen, die wél werkt.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door ovenniettevreden