Klacht: Nieuwe klanten belangrijker als trouwe bestaande klanten bij Vodafone

op 14 juli 2012 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

omdat na 2 jaar trouwe dienst mijn abonnement bijna afgelopen was ben ik op zoek gegaan naar een verlenging.

diverse online shops gevonden met scherpe aanbiedingen, alleen had ik geen zin aan de hele rompslomp met omzetten nummer en de bijkomende adminstratie etc.

via mijn.vodafone.nl werd ik echter gewezen op het feit dat Vodafone ivm mijn bijna aflopende abonnement ook een aantal mooie aanbiedingen had. Een zogenaamde Winston PERFECT DEAL.

na wat plussen en minnen kwam ik tot de conclusie dat de aanbieding van Vodafone prima was en heb ik gekozen voor verlenging van mijn 2 jarig abonnement met nog 2 jaar en gekozen voor een nieuwe toestel (HTC one X grey) en een abonnement van 42,50 per maand.

aangezien Vodafone nergens vermeldde wat de verwachtte levertijd ging zijn, was ik eerst terughoudend maar als een online webshop het toestel binnen 2 dagen kan leveren ging ik er vanuit dat een groot bedrijf als Vodafone deze levertijd ook moet kunnen halen.

echter staat de status van de bestelling online nu al 6 dagen op in behandeling en is de status sinds vrijdag 6 juli onveranderd.

Na telefonisch contact met de orderstatus lijn werd na lang wachten medegedeeld dat ze niet konden vertellen wat de verwachtte levertijd was, ze waren NIET op voorraad, en ze moeten nu volgende week bij HTC informeren wanneer er geleverd wordt.
Vreemd, lijkt mij toch wel dat een bedrijf als vodafone een goed georganiseerd bestelsysteem heeft waar precies in zal staan wat de staza is van verwachte leveringen etc.
Plus wat ook raar is dat het toestel een onbekende levertijd heeft want alle online shops leveren ze gewoon uit voorraad.

ik zal volgende week teruggebeld worden, maar de dame aan de telefoon had er niet zoveel zin aan volgens mij dus ik verwacht dat ik weer 25minuten in de wacht mag zitten om te horen wat de status is van mijn bestelling

heb toen opnieuw gebeld met de afdeling verkoop en gevraagd wat de levertijd is van een nieuwe toestel bij een nieuw abonnement.
met verbazing hoorde ik van de verkoper die in de computer zocht en mij vertelde dat de HTC one X gewoon op voorraad is en bij een nieuwe aanvraag deze binnen 2-3 dagen thuis geleverd kan worden!

ik vind dit belachelijk, als trouwe klant ben je blijkbaar niet zoveel waard als een nieuwe klant en moet je gewoon achteraan aansluiten.

toestel wat gewoon op voorraad is voor nieuwe klanten uitleveren aan deze trouwe bestaande klant.

Bericht van Vodafone

5 jaren geleden - Beste kuipertje, Bedankt voor je opmerkingen over de levering van je toestel. Ik heb je gegevens nagekeken in ons systeem. Ik zie dat je telefoon inmiddels afgeleverd is. Nogmaals bedankt voor je feedback! Op deze manier kunnen wij onze service en dienstverlening telkens blijven verbeteren. Met vriendelijke groet, Jeannette Medewerker Klachtafhandeling

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Vodafone in behandeling genomen

Vodafone

Heeft op 09 augustus 2012 om 10:27 geantwoord

Toestel is inmiddels geleverd.

Alle klachten die gemeld zijn door kuipertje