Klacht: nieuw product retour geen geld terug

Netop op 30 augustus 2021 over Bijenkorf in de categorie Warenhuizen

Solis expresso gekocht na 4 dagen retour gestuurd .Reactie deBijenkorf waarom ik een gebruikte koffie machine heeft verstuurd graag reactie binnen 14 dagen anders krijg ik hem weer retour . Ik deel mee dat het een nieuwe machine is en dat deze heel zorgvuldige is schoon gemaakt De onze experts beoordeeld dat het een gebruikte machine was..Ik vraag foto’s en meer bewijzen. Er worden 5 fake foto’s verstuurd bewust koffie sporen aangebracht dus van een andere solis koffie machine . Maar dan word er een fout gemaak 4 foto’s zijn zeer slecht (gemaakt met samsung mobieltje) ,er is een zwarte retour gestuurd maar krijg foto’s van een RVS uitvoering. Reactie webcare het is echt uw koffie machine zie reactie Na het plaatsen van de bestelling heeft u 14 dagen de tijd om het artikel retour te sturen. De volgende voorwaarden zijn hierbij van toepassing:
• Artikelen moeten in nieuwstaat zijn, in de originele verpakking en met alle bijbehorende accessoires. Indien dit niet het geval is, kunnen wij hiervoor kosten (waardevermindering) in rekening brengen.
• Je mag het product niet daadwerkelijk gebruiken als je nog niet weet of je het houdt.
• Herroepingsrecht, retourrecht, bedenktijd, recht op ontbinding… welk van deze termen ook worden gebruikt, het betekent allemaal hetzelfde. In veel gevallen kan een consument binnen veertien kalenderdagen na levering beroep doen op het herroepingsrecht. Dit geldt bij een koopovereenkomst die op afstand is gedaan, dus een aankoop die via internet, per telefoon of op straat tot stand is gekomen. Als je spijt krijgt van een aankoop die op een van deze drie manieren is gedaan, kun je zonder opgaaf van reden de aankoop ongedaan maken. Echter, bij gebruik van een product heb je – ook binnen het termijn – geen recht op herroeping.

Dat ik mijn geld terug krijg en dat deze oplichting met de leidinggevende word besproken ,

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bijenkorf over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Bijenkorf in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bijenkorf een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bijenkorf

Heeft op 01 september 2021 om 08:27 geantwoord

Beste Greta,

Na aanleiding van jouw bericht wil ik hier graag op in gaan. Wat ontzettend balen dat het artikel met koffiesporen is ontvangen in ons magazijn. Wanneer er een artikel retour word gestuurd willen wij die in orginele staat ontvangen. Dat betekent zoals je netjes hebt aangegeven in de klacht: Zonder gebruikssporen. Ik heb een notitie gemaakt en dit doorgezet naar mijn collega. We zullen hier opnieuw zorgvuldig naar kijken. Houd er rekening mee dat je binnen 5 werkdagen een terugkoppeling van ons kunt ontvangen. Ik zal je het casenummer meegeven waar wij in werken. Dat is: 1510066 Zodra je contact met ons op neemt kan je dit casenummer vermelden. Mijn collega's kunnen dan precies inzien waar het om gaat.

Mijn welgemeende excuses voor deze nare ervaring.
Ik wens je voor alsnog een hele fijne dag verder :)

Met Vriendelijke Groet,
De Bijenkorf
Romy

Netop

Heeft op 01 september 2021 om 09:04 geantwoord

Beste Romy
Hoe moet ik testen of de bonenmaler goed werkt. Het probleem is dat er bewust verkeerde foto's zijn gemaakt van een andere koffiemachine warmhoudplaatje was zwarte uitvoering er is met opzet koffie in het opvangbak gestrooid Maar nu nu kom de oplichting aan het licht onderkant portahouder `(filterhouder) is van een RVS uitvoering is zeer duidelijk op de foto gezien. Dat gevolg is als ik om foto,s vraag , dan pak men gewoon een gebruikt model van de plank en stuurt deze als bewijs op .Dit is pure oplichting als je in Nederland met bewijs materiaal rommel kom je voor de rechter.

Alle klachten die gemeld zijn door Netop