Klacht: niet wachten op hollende reizigers station Zwolle richting Dalfsen

op 23 september 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

op woensdag 21 sep 2016 vertrok de trein richting Dalfsen om 11.20 stipt, ondanks dat op het perron nog een tiental hollende reizegers in aantocht waren om deze trein nog te halen ( de trein uit Amsterdam had enkele minuten vertraging) en de conducteur op de hollende reizgers werd geattendeerd door een dame in een porrtaal van de betreffende terin..
Gevolg: 30 minuteh ( nodeloze) vertraging
Beschamend gedrag van de conducteur.
Graag een reactie.

hangt af van uw reactie

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Arriva

Heeft op 23 september 2016 om 13:13 geantwoord

Beste mevrouw Van Tijn,

Begrijpelijk dat u hiervan baalt. Echter is het zo dat onze treinen helaas niet altijd kunnen wachten op overstappers. Op het moment dat de verkeersleiding (ProRail) het vertreksein geeft, moet de trein vertrekken. De trein kan dan niet meer stoppen omdat dan mogelijk de veiligheid in het geding komt en de dienstregeling in de knoei komt. Ik snap echter dat het voor u als reiziger raar overkomt dat de trein voor uw neus wegrijdt terwijl u in volle sprint aan komt rennen.

We bieden u onze excuses aan voor de opgelopen vertraging en het ervaren ongemak.

^DK
Webcareteam Arriva