Klacht: Niet veilig verblijf!

op 05 juli 2016 over booking.com in de categorie Online Reisbureaus

Vrijdag 1 juli kwam ik samen met mijn vriend aan bij de B&B Cialdini Inn in Rome. Toen wij aankwamen bij het Termini Station hebben we de straat opgezocht. Wij kwamen met veel raadsel aan bij nummer 14. Geen naamplaatje, geen kaartje op de deurbel bij het nummer. Even was er de twijfel of er überhaupt wel een B&B zou zijn.

Na een aantal straten te zijn doorlopen, toch weer uitgekomen bij dezelfde straat en nummer 14. De deur stond open en wij zijn naar binnen gelopen. Hier hebben wij aan bewoners gevraagd of zij wisten waar de B&B was. We zijn vragend aangekeken wat wij hier kwamen doen en veel mensen spraken ook geen Engels.

Bij binnenkomst was er een grote hal, waar allemaal brievenbussen waren voor bewoners. Hier woonden allemaal inwoners van Rome en er leek nog steeds geen B&B te zijn. De voordeur was in zeer slechte staat en er was te zien dat er vaak was ingebroken met een koevoet of ander scherp materiaal.

Na een uur lang zoeken, heb ik de accommodatie gebeld. Ik kreeg na drie keer bellen een onduidelijke niet Engels sprekende mevrouw aan de lijn. Op dat moment stonden wij weer buiten in de straat en de deur was dicht. We moesten wachten tot de deur open ging door een bewoner en daarna zijn we gaan zoeken in verschillende ingangen of er ergens een B&B was. Nog steeds geen succes.

Hierna heb ik besloten om Booking.com te bellen. Hier heb ik met een dame gesproken die de accommodatie heeft gebeld terwijl ik aan de lijn bleef hangen.

Zij vertelde dat wij de rechter trap moesten nemen en dan naar verdieping vier. Eenmaal aangekomen zat daar een mevrouw die geen woord Engels sprak. Ze kwam niet vriendelijk over. Vervolgens heeft zij heel erg aangedrongen dat ik moest tekenen voor het verblijf. Daarnaast mocht ik nog €21 contant afrekenen voor de toeristenbelasting.

Onze aankomst was rond 11.30 uur en wij konden pas in de kamer rond 13.00 uur. Tijdens het boeken is bevestigd dat wij gelijk in de kamer mochten. Dit was helaas niet het geval. Toch wilden wij graag al de kamer zien. Dit mocht niet. Ons oog viel op een kamer. Deze was vies en niet zoals op de foto\’s stond beschreven.

Door de taalbarrière was het erg lastig communiceren. Mevrouw had een vertaal app op haar mobiele telefoon. Hierdoor sprak zij in het Italiaans en kwam in het Engels de vertaling.

Ik vroeg haar wanneer wij het ontbijt in de ochtend konden verwachten. Zij vertelde dat voor 3 dagen al het ontbijt op de kamer lag. Terwijl op de site staat dat er iedere dag ontbijt op de kamer gebracht wordt. Vers brood, croissants, jam of iets dergelijks. Nee, wij mochten het doen met biscuits. Alleen biscuits en geen koelkast te bekennen voor water of jus d\’ orange o.i.d.

Na dit alles hebben wij de overweging genomen om hier niet te blijven. Ter overweging van:
– Geen veilig gevoel, omdat de voordeur met koevoet of ander materiaal is open gebroken. Deur viel niet meer in het slot.
– Het briefje waarop hangt: als er wordt aangebeld niet open doen, ook niet als ze zeggen dat ze van de politie zijn.
– De kamers die niet overeen kwamen met de foto.
– Het minimale ontbijt wat bestaat uit bijna alleen maar biscuits.
– Receptioniste die geen Engelse taal kon spreken.
– Opdringerigheid wat betreft betaling.
– Het slecht onderhouden pand.
– Het niet kunnen vinden van de accommodatie. (dit zal als reden hebben, dat als men aangeeft dat hier toeristen verblijven, er nog meer overvallen zullen plaatsvinden)

Na ons besluit heb ik gelijk Booking.com terug gebeld en daar weer een andere dame aan de telefoon gehad. Wij hebben haar verteld dat wij het hier niet veilig vinden en niet zullen verblijven.

Hierop kregen wij het commentaar dat de accommodatie een 6,3 had. En dat ik daar dan niet te veel van moest verwachten? Een 6,3 is een ruime voldoende voor een accommodatie waar je eigenlijk alleen komt om te slapen. Deze accommodatie is eerder een 2,5. Alleen de ligging is positief, de rest is niet Booking.com waardig. Ik heb al eens eerder bij jullie organisatie geboekt met een 6,3 en dat was een prima accommodatie.

De medewerker die ik aan de telefoon had, heeft gebeld met een Italiaanse vrouw van Booking.com en zij heeft contact opgenomen met de B&B. Deze mevrouw heeft uitgelegd dat wij hier niet wilde blijven, omdat wij ons niet veilig voelde. Toen de mevrouw van de B&B dat hoorde, werd zij nog onaangenamer om mee te communiceren en heeft zij ons snel de deur gewezen.

In totaal was het verblijf €165 incl. ontbijt en excl. €21 toeristenbelasting.

Hierna moesten wij maar kijken waar we gingen slapen en hebben wij niets meer van Booking.com vernomen wat betreft een aanbieding voor een ander hotel. Gelukkig hebben wij zelf snel een eenvoudig hotel gevonden waar wij gelukkig met veel plezier van onze stedentrip hebben kunnen genieten. Dit was €228 incl. ontbijt en toeristenbelasting. Wij hebben ons hier heel veilig gevoeld.

Ik kan helaas maar 1 foto uploaden. Graag zou ik per e-mail nog meer foto\’s willen doorsturen. Ik hoor graag waar ik dit naartoe kan sturen.

Ik eis van Booking.com het volledige bedrag van €165 terug + de gemaakte telefoonkosten die gedaan zijn naar de accommodatie en naar Booking.com. Hetgeen wat is aangeboden en wat wij gezien hebben, komen totaal niet met elkaar overeen.

Wij zouden aanraden om hier niemand meer naartoe te sturen.
Het is niet veilig, vies en voldoet niet aan de eisen van een 6,3!

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over booking.com

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over booking.com nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Silvana91